Stallbygge, stallgång?

Y

Yahoo

Vi ska bygga stall nu i vår och jag håller som bäst på att skissa på olika förslag. Det som ställer till det lite är att jag har en byggnad att utgå ifrån. Det gör ju att jag inte kommer att få stallet exakt som jag skulle vilja ha det, men jag får göra det bästa av situationen. ;)

En fråga som dök upp, hur bred bör en stallgång vara?
Andra smarta tips och idéer mottages tacksamt, sånt som kan underlätta tex.
 
Sv: Stallbygge, stallgång?

Ingen som vet hur bred en stallgång bör/ska vara? :crazy:
 
Sv: Stallbygge, stallgång?

www.djurskyddsmyndigheten.se

Där hittar du alla mått, eller så ringer du länstyrelsen och talar med deras byggnadsrådgivare..dom brukar ha många bra åsikter och tips även om du bara bygger för under 5 platser.
 
Sv: Stallbygge, stallgång?

Tack det var just den sidan jag letade efter, kom bara inte ihåg att det var djurskyddsmyndigheten. Tack! :bow:
 
Sv: Stallbygge, stallgång?

Tack, den lät helt klart intressant. Har kikat på en annan bok förut, men den här verkar bättre i det hela stora. Vi ska bygga mer än stall så den kanske kommer till användning för mer...
 

Liknande trådar

Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 235
Senast: skogaliten
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 974
Senast: tanten
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 292
Senast: Karamello30
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 578
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp