Bukefalos 28 år!

Stallbygge

miaia

Trådstartare
Ännu en liten tråd om stallbygge... Men jag måste fråga lite saker!
Ska i morgon åka till Skåne och kolla in pappa&mammas nya gård! Jag ska få planera stallet och vill ha lite tips. Stallet ska innehålla 5 boxar (stora så vi kan ha dem som förlboxar), 1 spolspilta, sadelkammare och torkrum. Jag har en väldig stor förkärlek till murade boxar och vill ha lite praktiska tips! Hur gör man lättast? Vad ska man ha för underlag i stallet? Tycker att det är snyggt med marktelgel i stallgången - men är det praktiskt?
Har även tänkt att göra förnsetluckor till varje box - tycker det är mysigt när hästarna kan sticka ut huvudet! Kom med tips & idéer på hur jag ska planera!

/Maria :confused:
 
JAg tycker inte att marktegel låter så praktiskt i stallgången... Åtminstone jag vill ha så få skarvar som möjligt för att kunna hålla rent och inte samla, damm, spån och andra partiklar i...

/Linda
 
GUUD så läckert!!
Pluggar til Byggingenjör gör jag o drömmen är naturligtvis en egen gård som JAG planerat...letar massor efter inspiration...blev störtförtjust i den där...liknande som jag funderat över...vill att hästarna ska kunna kika o hälsa på varandra...
Jag har ritningsprogrammet AutoCad2004 hemma o ritar för fullt...yummie... :d
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 034
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 366
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 302
Senast: skogaliten
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
925
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp