stallbygge!

SiZo

Trådstartare
Nu har vi fått bygglov!

jag tänkte starta denna tråd nu, och nästa vecka kommer vi gräva och gjuta!

ska ta lite foton hur det ser ut nu tänkte jag... vi bygger alltså ut en ladugård där det redan finns 2 boxar takhöjden där är dock tveksam och därav kommer vi använda dem som foderrum och nödboxar helt enkelt.

det vi bygger kommer bli 4 boxar varav 2 av dem kan byggas till en med en vägg som man bara tar bort, det är för att mitt sto är dräkigt och jag vill att hon ska kunna ha mkt plats!

sedan blir det uppställningsplats/duschspilta på 3*3 meter, även den går att bygga om till en nödbox om det behövs, och en sadelkammare på 3*3 meter, där kommer det vara isolerat och värme, övriga stallet är kallstall.

takhöjden blir 2,60 och sedan är det öppet upp till nock (ca 5 meter?) och taket i mitten kommer vara av genomskinlig plast så att det släpper igenom mkt ljus! Det kommer inte vara galler ut mot gången då jag vill kunna hälsa på mina hästar och gosa med dem även om de är instängda! de måste ju kunna få sina godnattpussar ordenkligt! :love:


kan ta kort på ritningen senare... just nu är jag bara glad att vi äntligen kommer igång, stallet ska vara färdigt innan vintern helst, men allra senast innan april... men pojkvännen tror att vi kommer hinna klart innan vintern.
 
Sv: stallbygge!

Spännande! Mycket bilder vill vi ha!
Håller själv på med stallbygge, det ska vara inflyttningsklart till nästa vinter...
 
Sv: stallbygge!

första bilderna!


ladugrdsplanmednyastalletutstolpat.jpg


detnorrahrnaeutstakat.jpg


Ladugrdsvggen.jpg


han som ska gräva komme hit imorrn och ska titta på det tydligen... varför han nu ska titta, det är väl bara att gräva?!
 
Sv: stallbygge!

Gud så himla roligt:banana:!! äntligen att ni kommer igång nu då, ska verkligen bli kul att följa din tråd!! men jag kan ju faktiskt komma förbi att titta i egen hög person:D!

varför dom kommer och tittar är ju för att dom ska se hur lång tid det ungefär kommer ta, vad det kommer kosta och vilket/hur mycket material som det kommer behövas..


:bump:
 
Sv: stallbygge!

fast det har ju redan vi räknat ur liksom! sånt behöver ju inte han bry sig om, han ska bara gräva där vi säger och lägga i singel sedan liksom... :D
 
Sv: stallbygge!

fast det har ju redan vi räknat ur liksom! sånt behöver ju inte han bry sig om, han ska bara gräva där vi säger och lägga i singel sedan liksom... :D

Men han kanske vet vilka ni är och vet att ni är lite bakom flötet så att säga, det
är nog därför han vill komma ut själv och titta..





Hahahahaha!!! ASG!!!! hahahahaha!!!!!!!!
 
Sv: stallbygge!

han vill nog titta på marken, vad det är för typ, så han vet vilken skopa han ska ta..

forsätt att lägga ut bilder bara! :D

*älskar stallbyggen*
 
Sv: stallbygge!

Fy vad roligt! Jag blir snuskigt avundsjuk, skulle så himla gärna också vilja ha hästarna hemma i eget stall! :)
Några som tidigare hade hästar i samma stall som mig har flyttat hem sina hästar till ett nyrenoverat stall, det är världens finaste och nu kan de se hästarna i hagen när de sitter i sitt kök... Rena drömmen för mig som har 3km till stallet och bor så hopplöst (vi kan inte köpa loss mer mark runt vår villa så vi har varken plats för stallbyggnad eller hagar).

Lycka till med byggandet, och lägg upp massor mer bilder! :D
 
Sv: stallbygge!

haha.... med tanke på att han har grävt allt här på denna gård så borde han ju veta vad det är för folk här ;)


BeastieBabe: de brukar alltid ta med sig allihop, för även om det är en viss jord de första 10 cm så vet ju ingen vad det är för jord sen!


vi hoppas att han kommer och gräver redan nästa vecka så att vi kan lägga i vatten ledningar och gjuta snart!
 
Sv: stallbygge!

Åh vad spännande! Älskar sånt här. Du måste posta bilder på ALLT som händer!
 
Sv: stallbygge!

jag ska! jag lovar!

idag var grävaren här och kollade, han uppskattade arbetet till ca 2 dagar, han kommer att komma om ca 2 veckor, så tyvärr kommer tråden stå still lite ett tag!
 
Sv: stallbygge!

Då har man ju nåt att se fram emot ett par veckor ;D
 
Sv: stallbygge!

jippi!! så roligt att följa, måste posta inlägg så jag får prenumeration :)
 
Sv: stallbygge!

nu kommer det ni har väntat på! fler bilder!

gruset har kommit!

DSC00136.jpg


DSC00134.jpg


sedan har vi byggets första problem... japp... det är en elkabel precis där jag ska ha mitt stall :cool: pojken var så duktig och grävde för hand!

Byggetsfrstaproblem.jpg


sen började pojken gräva på ett annat ställe... där är det ett hål... men betong runt om... från ladugården går en ränna till detta hål och vi (läs han) hittade en hel del saker där... ben, flaskor, 100 år gammalt bajs... ja ni vet det vanliga :angel:

kan bara säga att det luktade faaaan! och man måste ju gräva bort allt det, man kan ju inte gjuta över, tyvärr.

ckelbrunn.jpg
 
Sv: stallbygge!

När han ändå är på gång och gräver kan han ju lika gärna gräva allt ju!! haha!
åkte förbi i måndags (på G till Ullared) tyckte jag skymta nåt då, men ja är inte säcker om
det va sandhögen (kunde lika gärna varit en bil, gick lite för fort:D)

Äkligt med brunnen:crazy:
 
Sv: stallbygge!

nu har grävaren varit här!!!!:banana:

Sexyass.jpg
min pv vill ha komentarer på sin rumpa :D

Grvarnbrjar-1.jpg
här börjar han gräva, ganska skönt!!

Etthlsfdelse.jpg
Mkt jord blir det!!

Enmycketsnyggsnickareiettstorthl.jpg


stort hål!



VAdkandetvarafrgammalvikingaskatt.jpg

den som gissar rätt på vad det är för något vinner en bild på min pvs "hammare" (:angel:)
 
Sv: stallbygge!

This thread is worthless whitout en stallritning :p

Älskar ritningar och vill gärna se hur det kommer bli :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 891
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 540
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 269
Senast: Roheryn
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 081
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp