Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

”Stallet har gjort sitt nu och det är tungjobbat”

Stallet vid Rättviks Ridklubb är i ett dåligt skick och nu är frågan om det blir ett helt nytt stall eller om det ska totalrenoveras. Det var i samband med att kommunen behövde göra en del renoveringar som man upptäckte att det inte gick att lappa och laga eftersom plåthuset är både rostigt och slitet.

Det, från utsidan, uggfula stallet kommer nog ingen sakna 🙈🙈🙈 Men logiskt hade ju varit att bygga nytt stall i direkt anslutning med ridhuset så att folk å hästar slipper halka över gårdsplanen vintertid..

Det, från utsidan, uggfula stallet kommer nog ingen sakna 🙈🙈🙈 Men logiskt hade ju varit att bygga nytt stall i direkt anslutning med ridhuset så att folk å hästar slipper halka över gårdsplanen vintertid..
Inte säkert att det blir bygglov om det är samma byggnad. Dessutom blir försäkringen i regel dyrare (iofs säkert beroende på vilken de har). Men oavsett inte alls orimligt att den möjligheten inte finns.

Inte säkert att det blir bygglov om det är samma byggnad. Dessutom blir försäkringen i regel dyrare (iofs säkert beroende på vilken de har). Men oavsett inte alls orimligt att den möjligheten inte finns.
Bra poäng 🙃 Men bygglov för ett stall i Rättvik där det redan ligger en bandyhall 1.5km längre ner längs vägen på andra sidan travbanan borde förhoppningsvis inte vara ett problem 🤪

Liknande trådar

• Artikel
Dagbok En grej hände idag som fick mig att googla min pappas familjenamn. Det är "unikt", bara de jag på något sätt är släkt med åt det hållet...
Svar
19
· Visningar
1 226
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 781
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
14 700
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
31
· Visningar
4 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXXXIV
  • Bup
  • Kompromissa om boendeort

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 25