”Stallet har gjort sitt nu och det är tungjobbat”

Stallet vid Rättviks Ridklubb är i ett dåligt skick och nu är frågan om det blir ett helt nytt stall eller om det ska totalrenoveras. Det var i samband med att kommunen behövde göra en del renoveringar som man upptäckte att det inte gick att lappa och laga eftersom plåthuset är både rostigt och slitet.
 
Det, från utsidan, uggfula stallet kommer nog ingen sakna 🙈🙈🙈 Men logiskt hade ju varit att bygga nytt stall i direkt anslutning med ridhuset så att folk å hästar slipper halka över gårdsplanen vintertid..
 
Det, från utsidan, uggfula stallet kommer nog ingen sakna 🙈🙈🙈 Men logiskt hade ju varit att bygga nytt stall i direkt anslutning med ridhuset så att folk å hästar slipper halka över gårdsplanen vintertid..
Inte säkert att det blir bygglov om det är samma byggnad. Dessutom blir försäkringen i regel dyrare (iofs säkert beroende på vilken de har). Men oavsett inte alls orimligt att den möjligheten inte finns.
 
Inte säkert att det blir bygglov om det är samma byggnad. Dessutom blir försäkringen i regel dyrare (iofs säkert beroende på vilken de har). Men oavsett inte alls orimligt att den möjligheten inte finns.
Bra poäng 🙃 Men bygglov för ett stall i Rättvik där det redan ligger en bandyhall 1.5km längre ner längs vägen på andra sidan travbanan borde förhoppningsvis inte vara ett problem 🤪
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 177
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 406
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 557
Senast: kma
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp