Bukefalos 28 år!

Stallflytt dilemma!

Lillstrumpa

Trådstartare
Hej!
Har jag lagt tråden fel får gärna moderator flytta den.
Jag har en ponny på 4 år som jag ägt sen i somras, flyttade henne då till en lösdrift. Nu är det så att jag inte trivs där, inte hästen heller eftersom att ingen av dom andra hästarna vill leka och busa. Dem har taggtråd på vissa ställen som jag flera ggr har erbjudit mig att hjälpa till att byta (händer inget). Hen tycker inte hästarna behöver lunch men där har jag stått på mig så jag fodrar lunch och hen fodrar morgon och kväll men ger minimalt med hö och ändrar utan att säga till mig. :banghead:
Plus massa andra incidenter.
Jag har hittat ett nytt stall som jag får flytta till redan nästa vecka men det innebär att ponnyn hinner stå i det nya stallet en och en halv vecka innnan vi ska åka på intensivutbildning i frihetsdressyr i en vecka.
Det andra alternativet är att jag flyttar henne till det nya stallet direkt efter intensivutbildningen men då hinner hon stå där i två dagar innan jag åker bort med jobbet i tre dagar, inte optimalt.
Vad hade ni gjort? Vilket är bäst för ponnyn?
Tacksam för alla funderingar och tankar!
/Amanda
 
Sv: Stallflytt dilemma!

Svår sits, men jag hade flyttat omgående om det är så illa som du skriver.
En taggtrådsolycka är inte kul.....

/B
 
Sv: Stallflytt dilemma!

Ja, inte kul! Mm det lutar åt det, går ju inte heller på försäkringen, med rätta.
 
Sv: Stallflytt dilemma!

Jag hade flyttat direkt. Det gjorde jag när jag fick veta att en granne hade hämtat in mina hästar från vägen tre gånger samma vecka, utan att stallägaren hade meddelat mig. Det fanns ingen ström i staketet, och trots påtryckningar skedde ingen förändring. :banghead:

Det är hur som bättre för hästen att du flyttar den än att h*n får benet fullt med taggtråd.
 
Sv: Stallflytt dilemma!

Ja krasst men sant är det som du säger! Jag kommer flytta henne på tisdag, då jag får tillgång till nya stallplatsen.
Tack för era svar, behövde höra från fler att det inte bara jag som är larvig utan att det faktiskt är befogat för hästens bästa att flytta så fort som möjligt.
 
Sv: Stallflytt dilemma!

Svarar er båda:
Flyttar hästen på tisdag, då jag får tillgång till stallplatsen. Tack för era svar! Ja, jag får lösa resten sen helt enkelt :).
 
Sv: Stallflytt dilemma!

Det är nog inga problem då hästen känner dig och ni är trygga tillsammans.
Det är skillnad mot att flytta runt en nyinköpt häst.
 
Sv: Stallflytt dilemma!

flytta.
du kommer aldrig förlåta dig själv om hästen gör illa sig "nu".

flytta å åk på träning, hästen dör inte! :)
 
Sv: Stallflytt dilemma!

Haha nä sant, vi har en väldigt fin relation och hon uppskattar mer mitt sällskap än hästarnas så det ska nog gå fint.
Det är alltid skönt att höra andras åsikter :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 033
Senast: Juli0a
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
4 809
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 510
Senast: Kjerulfia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 281
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp