Stallgänget på Tuva!

Fjordfrälst

Trådstartare
Hej gott folk, har ju de 5 första volymerna från stallgänget på tuva som jag läser då och då (nostalgi och trots jag är 29 bara ääälskar jag den serien fortfarande :p:love: ). Men slog mig härrom dagen att jag ville beställa de 5 sista volymerna men volym 9 och 10 går INTE alls att beställa :mad:. Så! Vad hände med alla människor och hästar?! Vet någon så hojta gärna för jag är nyfiken :D.

Vill någon hojta till vilka serier ut min hästs bästa som är med? Då jag är lite sugen på att köpa hem dessa med :p
 
HEJ! :) Jag slutade teckna serien Stallgänget På Tuva eftersom personerna i serien (som ju var en story ur verkligheten!) blev allt äldre och det blev svårt att hålla sig till verkligheten när någon skulle fylla 40 men var 16 i serien...! Folk flyttade, hästar försvann och jag kände till slut att det var tid att avsluta serien - vilket var svårt även för mig, eftersom jag själv växte upp i huset nedanför stallet och även jag hade hästar i Tuvastallet när jag var yngre.
Katrin (och Bea...?) bor kvar i huset, även Sandra. De har nya hästar i Tuvastallet nu men jag är osäker på vilka. Jenny föder upp travhästar, tjejjerna Guldhag håller fortfarande på med hästar; travare och monté på hög nivå! Sen är jag lite osäker på resten, då även jag flyttat iväg.

Det finns 4 Bästa-böcker, en femte kommer ut i höst, så det blir lite mycket att rada upp alla serier som är med. Men de är mina äldsta serier i del 1, de är VÄLDIGT gamla "klassiker" och sen går de framåt i tiden bok för bok, i urval :)

Bästa hälsningar,
Lena
 
HEJ! :) Jag slutade teckna serien Stallgänget På Tuva eftersom personerna i serien (som ju var en story ur verkligheten!) blev allt äldre och det blev svårt att hålla sig till verkligheten när någon skulle fylla 40 men var 16 i serien...! Folk flyttade, hästar försvann och jag kände till slut att det var tid att avsluta serien - vilket var svårt även för mig, eftersom jag själv växte upp i huset nedanför stallet och även jag hade hästar i Tuvastallet när jag var yngre.
Katrin (och Bea...?) bor kvar i huset, även Sandra. De har nya hästar i Tuvastallet nu men jag är osäker på vilka. Jenny föder upp travhästar, tjejjerna Guldhag håller fortfarande på med hästar; travare och monté på hög nivå! Sen är jag lite osäker på resten, då även jag flyttat iväg.

Det finns 4 Bästa-böcker, en femte kommer ut i höst, så det blir lite mycket att rada upp alla serier som är med. Men de är mina äldsta serier i del 1, de är VÄLDIGT gamla "klassiker" och sen går de framåt i tiden bok för bok, i urval :)

Bästa hälsningar,
Lena

Men Hej och tack för svar Lena! :D Vet ju såklart att du finns här, extra kul att få svar av dig :).
Ja precis, är nog just därför jag alltid älskat denna serie- för den ju är ur verkligheten :D. Ja men precis, människorna åldras ju precis som vi andra haha. Men hästarna, lever någon av de gamla ännu...? Tänker Dropi osv? Eller har de alla sprungit vidare? Är ju som sagt några år sedan ju...Kul med lite uppdate, tack igen! :D
 
Men Hej och tack för svar Lena! :D Vet ju såklart att du finns här, extra kul att få svar av dig :).
Ja precis, är nog just därför jag alltid älskat denna serie- för den ju är ur verkligheten :D. Ja men precis, människorna åldras ju precis som vi andra haha. Men hästarna, lever någon av de gamla ännu...? Tänker Dropi osv? Eller har de alla sprungit vidare? Är ju som sagt några år sedan ju...Kul med lite uppdate, tack igen! :D
Tack!! Jag har faktiskt ingen aning om någon av hästarna ännu lever, det skulle vara nån av Islänningarna isåfall...! JO, förresten, Samba, Russet, lever än - hon är tillbaka hos Stuteri Guldhagen :-)
 
@Lena Furberg minns du om Freddie på Firefoot farm är färdig? Jag vet att jag alltid undrade hur den skulle sluta men aldrig läst något, sen slutade vi prenumerera på min häst (jag flyttade och hade inte råd), sen har det bara inte blivit av. :p
Går den serien kanske att få tag på i bokform eller liknande kanske?
 
@Lena Furberg minns du om Freddie på Firefoot farm är färdig? Jag vet att jag alltid undrade hur den skulle sluta men aldrig läst något, sen slutade vi prenumerera på min häst (jag flyttade och hade inte råd), sen har det bara inte blivit av. :p
Går den serien kanske att få tag på i bokform eller liknande kanske?
Hej!! Ja, jag avslutade den serien också - och saknar den fortfarande..... Den var SÅ rolig att skriva och teckna - alla de fina detaljerna i slottet, tornugglan..... SUCK! Den kommer förhoppningsvis som bok så småningom men jag vet inte när. Jag ska pusha lite inför nästa år!
 
HEJ! :) Jag slutade teckna serien Stallgänget På Tuva eftersom personerna i serien (som ju var en story ur verkligheten!) blev allt äldre och det blev svårt att hålla sig till verkligheten när någon skulle fylla 40 men var 16 i serien...! Folk flyttade, hästar försvann och jag kände till slut att det var tid att avsluta serien - vilket var svårt även för mig, eftersom jag själv växte upp i huset nedanför stallet och även jag hade hästar i Tuvastallet när jag var yngre.
Katrin (och Bea...?) bor kvar i huset, även Sandra. De har nya hästar i Tuvastallet nu men jag är osäker på vilka. Jenny föder upp travhästar, tjejjerna Guldhag håller fortfarande på med hästar; travare och monté på hög nivå! Sen är jag lite osäker på resten, då även jag flyttat iväg.

Det finns 4 Bästa-böcker, en femte kommer ut i höst, så det blir lite mycket att rada upp alla serier som är med. Men de är mina äldsta serier i del 1, de är VÄLDIGT gamla "klassiker" och sen går de framåt i tiden bok för bok, i urval :)

Bästa hälsningar,
Lena
Kan du inte teckna något för vuxna?
 
Men Hej och tack för svar Lena! :D Vet ju såklart att du finns här, extra kul att få svar av dig :).
Ja precis, är nog just därför jag alltid älskat denna serie- för den ju är ur verkligheten :D. Ja men precis, människorna åldras ju precis som vi andra haha. Men hästarna, lever någon av de gamla ännu...? Tänker Dropi osv? Eller har de alla sprungit vidare? Är ju som sagt några år sedan ju...Kul med lite uppdate, tack igen! :D
Wilmagumman lever.
 
Men Hej och tack för svar Lena! :D Vet ju såklart att du finns här, extra kul att få svar av dig :).
Ja precis, är nog just därför jag alltid älskat denna serie- för den ju är ur verkligheten :D. Ja men precis, människorna åldras ju precis som vi andra haha. Men hästarna, lever någon av de gamla ännu...? Tänker Dropi osv? Eller har de alla sprungit vidare? Är ju som sagt några år sedan ju...Kul med lite uppdate, tack igen! :D
Contessa levde iallafall för 3 år sedan, var på besök i ett stall och då stod hon där i hagen :)
 
Tack!!
Vildkatta finns med i en av Bästa-böckerna :-D Båda avsnitten finns i Min Hästs Bästa volym 2!
 

Nej den har jag lyckats missa, men får ta och beställa hem albumen så jag kan läsa den :)
 
@Lena Furberg Åh, jag kom precis att tänka på ett par hästar och människor i Tuva-serien som jag alltid undrat hur det gick för, om de nu också var baserade på verkliga individer. Den första är Jonas som hade stoet som dog i kolik och sedan flyttade till England (?) med sin nya ridhäst. Den andra är ett travarsto som jag tror kallades för Skrållan. Jag minns inte exakt vad som skedde med henne under seriens gång, men en av tjejerna hade lånat eller fått henne från ett hem där hon inte haft det så bra och dit jag tror att hon senare tvingades lämnas åter.

Vet du var någon av de tog vägen?
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 690
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 419
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 190
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp