Stallgänget på Tuva!

@Lena Furberg Åh, jag kom precis att tänka på ett par hästar och människor i Tuva-serien som jag alltid undrat hur det gick för, om de nu också var baserade på verkliga individer. Den första är Jonas som hade stoet som dog i kolik och sedan flyttade till England (?) med sin nya ridhäst. Den andra är ett travarsto som jag tror kallades för Skrållan. Jag minns inte exakt vad som skedde med henne under seriens gång, men en av tjejerna hade lånat eller fått henne från ett hem där hon inte haft det så bra och dit jag tror att hon senare tvingades lämnas åter.

Vet du var någon av de tog vägen?
Tyvärr så har jag ingen koll alls på vissa av personerna.......
Skrållan åkte tillbaka till sin ägare, hästen hette egentligen något annat men jag ville inte lägga ut det riktiga namnet i serien. Hur det gick för Skrållan (Rufsan :-) ) vet jag dessvärre inte men nästa gång jag pratar med Bea eller katrin så ska jag fråga!
 
Hur gick det för Jonas och hans häst Emmy? Rätade benen ut sig på hennes föl? Blev han kvar i England eller kom han tillbaka till Sverige?
Jag vet att tråden har några år på nacken nu men hittar inga svar någon annanstans. :p

ja jag är också nyfiken på dom 😁

Jag är uppvuxen ett par mil från Tuvastallet och Granis som (väl?) var med i serien stod senare i ett stall nära mig och jag var då medryttare på henne. Hon tävlade också i körning på den tiden 😊
 
Åh, Tuvastallet! Älskar den serien, har del 1-5 av böckerna tror jag. Ett av mina favoritavsnitt är det med Sissi Stegg som skulle avlivas men sedan fick ett jättefint hem. Hoppas det var så det gick till i verkligheten också :)
 
Hur gick det för Jonas och hans häst Emmy? Rätade benen ut sig på hennes föl? Blev han kvar i England eller kom han tillbaka till Sverige?
Jag vet att tråden har några år på nacken nu men hittar inga svar någon annanstans. :p
Benen på fölungen rätade ut sig och den blev såld. Tyvärr vet jag inte vart.... Emmy är borta nu, men Jonas finns kvar ;-) Dock är han lite hemlig..... Men han finns i Sverige!
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 674
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 396
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 182
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp