Stallgarderob - fiffiga lösningar?

Sockerbit

Trådstartare
Nu är det på tiden att jag får ordning på mina hästprylar. En stallgarderob skall införskaffas och inredas. Jag är lite manisk med ordning och reda och vill gärna ha någon bra lösning på hur jag förvarar mina hästprylar.

Jag har tänkt mig att köpa en stadig billig garderob på typ blocket och sedan inreda med hängare osv. Jag skulle gärna vilja hänga även sadelhängare däri men antar att man då får slå upp någon form av reglar för att det ska hålla, någon som har testat eller är det dömt att misslyckas?

Sedan funderar jag en del på det här med lås, jag vill kunna låsa om grejerna. Vad för lås ska man satsa på (vill man så kommer det givetvis alltid att gå att bryta sig in i en garderob, men jag är mest ute efter låsfunktion för att hålla klåfingriga stallkamrater ute ur skåpet ;) )

Hur ser er stallförvaring ut, främst ni som står "kollektivt"? :)
 
Sv: Stallgarderob - fiffiga lösningar?

Har tyvärr inga bilder att visa men jag har alltid haft en garderob i sadelkammaren i alla stall jag stått i. Varje box har fått en garderob var för dagliga saker, resten har fått vara antingen löst på loftet eller i garderob där med.

Ett måste är nog att förankra garderoben i väggen eller att sadelhängaren skruvas i väggen/garderoben om du hänger med? Det tror jag är det lättaste för att få det hållbart.

I nuvarande skåp har jag:
Schabraken vikta längst upp på en hylla
1 sadelhängare under för sadel och där hänger även tömkörningsgjord

På golvet 1 back för reflextäcket och lite annat löst samt 2 hinkar m lock
för sårvård och smörjgrejor
På dörren 4 st tränshängare och en transporthängare m 5 krokar, längst ned på dörren en sopkorg(trådkorgsliknande) för benskydd.

Resterande på loftet i garderob, dvs säsongsutrustning eller sådant som inte används varje dag.

Utrymmesmässigt så har jag alltid tyckt att det funkar bäst att bara ha 1 hylla som sitter högt upp m sadelhängaren precis under annars får man försöka dela upp allt/trycka in allt på olika plan och det blir lättare stökigt när man ska nå saker i skåpet.
Trådkorgar, 3-fack har jag sett många använda sig av.

Kodlås är väldigt simpelt.

Satsa på bra förvaringsbackar m lock tex och ordna upp sakerna så kan man ta ut en back i taget bara i stället för att riva ut en massa för att nå en liten pryl som är "någonstanns" :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Ni som har stallskåp i sadelkammaren där ni förvarar sadeln etc. vad har ni för garderober/skåp och var har ni fått tag i dom...
Svar
13
· Visningar
2 491
Senast: Chili
·
Hästmänniskan Tänkte att ni bukefalister kanske hade några smarta lösningar på hu jag gör för att få plats med så mycket grejer som möjligt i det...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: nexxa
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp