Bukefalos 28 år!

Stallhyra under sommaren

Animor

Trådstartare
Hej!
Jag är lite nyfiken på vad ni betalar i stallhyra under sommaren.
Är er häst/ar ute dygnet runt på bete eller inne på natten?

Jag betalar en kallhyra på 1300:- (samma året runt) juni och aug.
Då får jag ingenting utan bete får jag söka på annat håll. Juli är stallet helstängt och betalningsfri.
För mig tar det emot lite att betala så mycket när jag ändå inte är där. :(
En summa på ca 500:- hade känts bättre med tanke på att jag inte ens har min häst där.

Så, nu tänkte jag undersöka lite vad som vanligast.
Fram med tangentbordet och skriv! :)
 
Sv: Stallhyra under sommaren

Jag betalar 500kr/månad i stallhyra, även under betesperioden (har betet precis utanför stallet), och då ingår halm och betfor. Förstår att du tycker det är dyrt att betala så mkt när hästen inte ens går hemma på bete.
 
Sv: Stallhyra under sommaren

Vi betalar samma kallhyra på sommaren som resten av året. Däremot har vi inget eget bete, så det får vi hyra in oss på.
 
Sv: Stallhyra under sommaren

betalar 1350kr på höst/vinter/vår

på sommaren 900kr
 
Sv: Stallhyra under sommaren

Hej!
Vi betalar samma kallhyra året om, 450 kr, och har betena bara några hundra meter från stallet. Om vi använder halm eller höensilage får vi betala för det vi använder.
/L
 
Sv: Stallhyra under sommaren

i mitt nuvarande stall betalar ja 400 kallhyra/häst.
250 på sommaren.

snart blir det 500 kallhyra/häst, å gratis:bow: på sommaren, då jag byter stall.

//emelie:)
 
Sv: Stallhyra under sommaren

Intressant! :smirk:

Tack alla för att ni derar med er. :bow: :bow:
Jag funderar starkt på att "förhandla" med stallägaren inför sommaren.
Det hade varit roligt att ha lite pengar över (speciellt på sommaren)för ovanlighetens skull. ;)

Eller hur?
 
Sv: Stallhyra under sommaren

Hos oss kostar betet 1000:-/mån då vi har mkt bra hagar, ridvägar, ridhus etc. Sen kostar det 800:-/mån kallhyra om man vill ha sin box reserverad också. Men för oss som går på lösdrift kommer våra hästar att stå kvar i samma hagar vanligt betespris/platspris (1000:-/mån).

Mycket bra pris för vad man får här tycker jag. :bow: Mkt Nöjd.
 
Sv: Stallhyra under sommaren

Jag betalar 1000:- i kallhyra under sommaren, och 800:- för betet som finns på gården.
Jag har tillgång till boxen hur mkt jag vill. Perfekt om hästen skulle råka ut för en skada som gör att man tex vill ha den inne nattetid under en period , eller bara kunna ställa in den några timmar för att slippa insekterna tex.
 
Sv: Stallhyra under sommaren

Hej!

Jag betalar 500:- (200:- för boxen och 300:- för el och vatten)/månad höst, vinter och vår. Sommaren betalar jag 200:-/månad (eftersom jag betalar 1.000:-/sommar för el och vatten till mannen vi hyr sommarbete av, dvs en hage som inte är ägd av stallet eller ens ligger vid stallet).

I mitt förra stall betalade jag 1.400:-/månad året om, vilket jag tyckte var på tok för dyrt. På sommaren fick min häst då en del i hage (inte alltför stor) tillsammans med två andra hästar. Då fick vi sköta allting själv dessutom, dvs vattning och fodring (havre + mineraler som iofs ingick i det priset, men ändå). På tok för dyrt i mitt tycke! :(

/Marie
 
Sv: Stallhyra under sommaren

Jag betalar lika mycket året runt - 1.200:- per månad som då inkluderar strö, hö/hösilage och havre, samt utsläpp och fodring vardagsmorgnar. Jag kan välja om jag vill ha hästen ute dygnet runt eller inne på natten sommartid, dvs boxen är "min" hela året.
 
Sv: Stallhyra under sommaren

jag betalar samma året runt- dvs 1500:-
 
Sv: Stallhyra under sommaren

Jag bytte stall nar de tog 2100 aven under betestiden! Man fick tillgang till stallet, men inte mer
 
Sv: Stallhyra under sommaren

Betalar 1000:- för fullservice och 500:- för bete. Då "håller" jag stallplatsen under sommaren.
 
Sv: Stallhyra under sommaren

Full stallhyra, 2200 året runt!

Min häst står på lösdrift i sthlms-området.
 
Sv: Stallhyra under sommaren

Ca 500 kr/mån under sommaren och då ingår ju självklart tillsyn flera gånger dagligen, utfodring etc. Ett rimligt pris tycker jag. :D
 
Sv: Stallhyra under sommaren

Vi betalar 500:- under sommarmånaderna (juni, juli ,augusti och ev september beroende på väder). Då har vi inte tillgång till vår boxplats, men man behåller sin boxplats till installningen så att säga. Väljer man att flytta sin häst över sommaren så får man säkra sin boxplats för 500:- per månad.
 
Sv: Stallhyra under sommaren

2000 kr /mån. Då har vi fri tillgång på allt foder + halm. Den enda skillnaden är att det inte ingår morgonfodring och utsläpp, det får vi fixa själva om vi vill ha hästarna inne. Tycker att det är helt OK pris (ord.pris 2600kr.).
 

Liknande trådar

Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
3 921
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, Jag flyttade i somras upp till norra Sverige och i samband med flytten skaffade jag en ny medryttarhäst. Under sommaren gick hon på...
2 3
Svar
59
· Visningar
9 935
Senast: Ramona
·
Anläggning Hej! Ni som är inackorderade eller har inackorderingar.. Har funderingar kring både prissättning och formulering.. Jag har2 st...
2
Svar
31
· Visningar
2 864
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 742
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp