Joyride

Trådstartare
Vad tar ni i stallhyra?
Vad ingår?
Fins det ridhus och eller ridbana?
Tar ni mindre för tex en a-ponny?
 
1500:- inkl moms. Nytt stall, 11 kvm boxar, 2,80 i tak.

Box, in- och ut varje dag, täckesservice, hö/hösilage, havre, korn, betfor, mineraler, saltsten. Stora elstängslade hagar. Uppvärmd sadelkammare.

4 km till ridhus, möjlighet att rida på vallen bredvid stallet 90 % av alla dagar.

Det lät ju som värsta annonsen...
 
1500kr då ingår spån,halm, hö/hösilage, utsläpp stora fina hagar, ridbana ( kommer snart ridhus om allt går vägen annars är det 1,5 km till ridhus. Tar lite mindre vid a och bponny
 
Månadshyran hos mig är futtiga 500 kr inkl moms, stallet är inte nytt men fräscht och trivsamt enligt min egen uppfattning. Det finns fyra storhästboxar av normala mått och tre mindre. Alla används inte eftersom jag helst inte vill ha mer än ett par - tre inackorderingar åt gången och inte för mycket "stök och bök" i och kring stallet. In- och utsläpp ingår + tre fodringar om dagen och täckesbyten. Foder och strö får man ordna själv men hö finns att köpa här till humant pris. Sommar- och vinterhagar med eltråd finns, ännu ingen ordentligt anlagd ridbana men man kan få rida i en särskilt avdelad, hyfsat plan gräshage (20 x 40 meter) när underlaget tillåter. Riktig utomhusbana finns 20-30 minuters ridväg härifrån och ridhus knappt 10 minuters bilväg bort. Eftersom hyran enligt min egen mening närmast gränsar till välgörenhet tror jag knappast att jag skulle gå med på någon ytterligare reduktion för A-ponny.... :smirk:
 
1500 för ponny 1700 för stor häst. Då ingår halm och BRA hösilage, mineraler, saltsten, in-utsläpp och fodringar vardagar. Tillgång till 2 ridhus (det ena bara ibland pga lektioner), ridbana och en till på gång. Gott om bra ridvägar. Bra och mkt hästvan personal.
 
Lösdriften 1200:- då ingår hö, spån, alger, saltsten. Fin ligghall i stall m. tillg. till box vid behov.

Vill man ha boxplats "vanlig kollektiv" uppstallning. 550:-/box.
Bra ridbana - ridhus 5 min, skrittväg.

MVH/
 
800 + moms. Då hjälper man till men att ta in och släppa ut hästar. Ridbana med hinder finns, samt rakbana. Toa, fikarum, varmvatten, spolspilta finns i stallet. Samt hovslagare.
Veterinären kommer till stallet 1 g i veckan.
Boxen är 3*4 m. stort och fint stall.
 
Betalar 800:-
Då är det fri tillgång till spån.
Dom sköter alla in-utsläpp och alla fodringar, täckningar m.m.

Fina stora boxar och det finns tillgång till Ridbana på gården.
 
500kr inkl betfor, halm, täckesbytning, belyst "paddock" (gräshage av hyfsad kvalité), utsläpp, middagshö, insläpp och natthö! Vi hjälps åt lite med middagshö och insläpp! Det bästa stall jag stått i, mkt hästvett! :bow:
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 809
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Jag gick med en liten ponny. De va lerigt och vi tänkte att vi tar en genväg och de va lite ojämnt så jag bred mitt knä ur led jag skrek...
Svar
1
· Visningar
570
Senast: tara
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 859
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 963
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp