E

emmsanx

Vore intressant och veta hur mycket ni andra betalar i stallhyra och vad som ingår, samt vart i landet ni bor osv? :confused: Själv bor jag i Smålands djupa skogar, betalar 300:- / månad i kallhyra och då ingår utsläpp, täckesbyte, morgon-, middag-, kvällsfodring och tillsyn i stort sett hela dagen. :)
 
Oj vad billigt, tror jag i alla fall... :) Vad brukar det bli för månadskostnad allt som allt, med foder och så?
Jag har min häst i ett ett mindre stall i Östergötland. Jag betalar 1250kr, och då ingår strö, hö och havre (övrigt foder får man köpa själv), morgonfodring samt utsläpp.
År det boxplats du har? Finns någon ridbana eller liknade? Är lite nyfiken...
 
Betalar 1600:-, då ingår det: ensilage, havre, mineraler, in- och utsläpp, fodring morgon-middag-kväll alla dagar i veckan, daglig tillsyn, fri tillgång till paddock, ridhus och underbara ridvägar!

Jag betalar för spånet 15 st spånbalar för 760:-, mocka gör jag själv.

Jag bor i Strömstad, ligger i Västra Götaland nära gränsen till Norge.

Kram Favina :bump:
 
Stockholm :crazy: Mitt i smeten känns det som...
3150kr och då ingår; 4 torv/månad, 3 kg krafft grund, 9 kg hö, in-utsläpp/varje dag, 3 fodringar/dag, ridhus, ridbana o fin ridterräng. Svårt att få det mkt billigare i stockholm
 
Det där med stallpriser är en hel djungel. PÅ mitt första stall jag stog på så betalade jag 1200 för : Boxen (en stor fölbox :D) insläpp, utsläpp, täckesbytning, fodring morgon, middag, kväll, samt Hö, havre , kli, betfor, linfrön, strö (halm eller spån från ett sågverk) och om man betalde en hundring extra ingick åxå mockning. Det var det bästa stall jag någonsing stått i! ångrar att jag flyttade från den stan. :( sen delade vi åxå på inköp som morötter och vitaminer.

Stallet jag stog på innan jag sålde min älskling va däremot inte lika toppen, där betalade jag 700, för boxen. Vi som hade hästrarna där fick göra shema om insläpp och utsläpp fodring och så vidare. men vi köpte mycket foder och strö tillsammans för att dra ned på kostnaderna.
 
Står på Landet i Sthlm , Grödinge :p
Ponny ca 2000 häst 2500 Då inggår havre/betfor, mineral, 4 spånbalar, 4 fodringar , utsläpp täcke på av + höet som är på 4:50kg ,
 
Jag bor i en medelstor ort i jämtland och betalar 250 kronor/månad. Då ingår ALLT utom foder. Nån gång i veckan är jag där och sköter ut/insläppet samt fodring, men det gör mig inget, är ju ändå där vid de tidpunkterna ändå så... :smirk: :)
 
Bor uppe i Jämtland. Betalar 750.- i kallhyra och då ingår morgonfodring, utsläpp och kvällsfodring vardagar. Sedan tillkommer ju hö, krafft, spån osv.
 
Lösdrift, egen box till varje häst. Hö, spån till ligghallen betalar vi 1200:- för per häst inkl. el, vatten, containertömn. m.m. Kraftfoder köpes individuellt.

MVH/
 
1400:- inkluderar 4 kg havre, 6 kg hö, betfor, kli, mineraler, morötter, halm, extra hö 2,50/kg.
Sedan har jag 2 1/3 insläpp i veckan.

Helt OK om man bor i Sthlm.
 
1100 kr i kallhyra för boxen, fri tillgång på spån, betfor ur storhink till de som vill ha (1 krafftmått blöt, blir väl 200 g torr ungefär). Stallet sköts kollektivt, jag och sambon har 1 morgonfodring, 1 lunchfodring, 3 kvällsfodringar/vecka tillsammans. Man tar alltid in sin egen häst, det är morgon med utsläpp, lunch och kväll som sköts kollektivt. Stallet ligger bara ett par hundra meter från anläggning med två ridhus, har egen ridbana samt bra ridvägar. Så man betalar ju mkt för läget. Bor i Norrland.
 
Står i ett stall med 8boxar, min box är ju nu tom (Sålt hästen) men snart kommer det nog en ny! :love:
Betalar 700kr, inkl spån, täckesbyten, utsläpp och insläpp, dock hjälper vi till med det ca 3gånger i månaden för att dem ska få vila lite! :) sadelkammare som är uppvärmd, spolspilta, ridbana med belysning, skrittavstånd till ridhus, vi är 10st som hyr ett ridhus tillsammans så det är ledigt väldigt ofta! :) En superstall som jag trivs i väldigt bra, mkt hästkunniga människor som tävlar MSV Hoppning och MSV dressyr!
 
Jo, det är ganska billigt om man jämför med vissa andra ställen. Men sedan ligger stallet utanför en liten by i de djupa skogarna i Småland, där jag själv bor, har ca 500 m till stallet. :love: Allt som allt med stallhyra, foder och strö, då blir det ca 600-700:- /månad, tror jag. Men det varierar ju lite. Japp, jag har boxplats, jätte fin. :) Men tyvärr finns ingen ridbana på gården, den ligger ca 1 km från stallet. Men det funkar bra ändå! :bump: Fast en rundkorall inomhus har vi ju. :banana: Har du tillgång till ridbana eller liknande?
 
Bor mitt emellan Falun och Örebro, i ett litet samhälle med runt 5000 invånare.
Betalar 375:-/box, vilket är ett kanonpris.
Det priset är för stallägaren endast driftskostnaden för boxen. Det är vit hyra med korrekt kontrakt.

Vi hjälps åt med stalltjänsterna.
Men pga arbetstider och längd till arbetsplatser, så gör min medryttare morgon + lunch en dag/vecka, jag lunchen 4 dagar/vecka, samt en morgon/vecka. Kvällen gör den som är i stallet sist. Det var vardagarna.
Helgerna hjälps vi åt med.

Lagom "arbtesbörda", då det bara är 4 hästar i stallet, och det enda man gör är att ta ut dem och/eller fodra dem där de står i box eller hage.
 
Betalar 625 kr/mån inkl moms. Endast boxplats samt tillgång till liten belyst ridbana och en liten rid/körslinga. Har 1 dag i veckan då man tar ut och in hästarna.Bor i borlänge.
 
1.300 kr:

obegränsat med hö, hösilage, halm, havrekross, kornkross och betfor. Saltsten.

Fodring 4 ggr/ dag dock gör stallägarna det bara morgon och lunch. Kväll och natt hjälps vi åt med.(uppdelat på 6 pers.)

Utsläpp och täckesbyte ingår.

Spolplatta, uppvärmd sadelkammare, belyst paddock och 15 min ridväg till ridhus. Skog finns ca 30 min ridväg bort från stallet.

Bor mitt i Skåne.
 
Jag bor i Umeå, har dock ingen egen häst men är på väg att köpa häst. Där jag ska ha hästen är grundhyran 2090 kr i månaden (kallhyra 800) då ingår 7kg hö eller motsvarande i hösilage, 2 kg kraftfoder, det fodras 4ggr/dag. Dessutom ingår 2st stora spånsäckar/mån, extra kan köpas till. Man får också en hage som man ska dela med en annan häst. Då får man avgöra själv om man vill ha hästarna tillsammans hela dagen eller om de får gå ute halva dagen var. Utsläpp och lunchbyte eller liknande får man sköta själv men det är vanligt att man går ihop flera stycken och hjälps åt.
Dessutom får man, om man har hästen uppstallad här tillgång till de båda ridhusen.
 
Var har du hittat en så billig stallplats?
Jag betalar ungefär lika mycket som du (3000:-) och då är det inte mycket som ingår (spån & grovfoder, usla träningsmöjligheteer).
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 862
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Kallhyra? Vad skulle ni anse vara en rimlig summa att betala för en boxplats i ett stall där du sköter allt själv i stort sett? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 972
Senast: kattan1974
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 183
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp