J

Jolle

Är detta rimligt?:
Hyra, spån, saltsten och hö (max 8 kg /dag)
Totalt; 1400 kr/mån
All kraftfoder får var och en köpa.
I detta pris ingår in- och utsläpp, alla fodringar (4-6 ggr)
täckservice, även helger.
Det finns bete vid anläggningen och en paddock med hinder.
Ligger på en mindre ort med skrittavstånd till ridhus,
Vad tycker ni?
Billigt eller dyrt? Eller realistiskt? :confused:
 
tycker det lät bra! låter ungefär som normalpris här
 
tycker det lät mkt bra, förutom att man inte fick använda mer än 8 kg hö/dag :crazy:

Vem vet, man kanske kan köpa till mer hö? Där jag stod innan vi flyttade till eget ingick 5 kg hö per dag i hyran o sedan fick man köpa till resten (2 kr/kg, man räknade ut själv o lade på dett på stallhyran som betalades via pg). Detta för att man inte ville ta olika grundpris för olika stora hästar o för att ingen skulle känna att man betalade för mer än man använde. Att sedan det bara var tre B / C - ponnyer som inte behövde köpa extra är ju ett annat kapitel, men grundidén tycker jag var bra.
 
Jag tycker det låter som ett bra pris fast för mycket service för priset jämfört med vad som är normalt. Om du kan ge så mycket service tror jag du kan ta mer betalt! Lägg på en femhundring! Lycka till!
Häls Nocke
 
Jag tycker det låter bra!

Finns det möjlighet att köpa mer hö till kilopris om hästen behöver mer än 8 kg? Annars känns det lite snålt...
 
Ganska billigt tycker jag. Betalar själv 1300 kr/månad inkl spån, betfor (ur storhink alla får en skopa om man vill till sin häst). Kollektiv skötsel, sambon och jag har 1 utsläpp, 1 lunch, 3 kvällar/vecka. 4 fodringar/dag, ganska bra hagar, täcken/skydd/lindor och sånt tas av/på om man vill. Egen bana vid stallet 20 x 60 m och större ridklubb med 4 banor, 2 ridhus ett par hundra meter bort.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 313
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 457
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 502
Hästmänniskan Jag ska klistra in ett inlägg från en ridskola. Undrar vad ni tycker är 3.500 kr/månaden dyrt för en ryttarsatsning? Detta är vad som...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 788
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra torrfoder
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp