Stallinredning

I

Isolde

Nu har äntligen vårat stallbygge tagit fart! Dock har jag inte haft tid att bestämma mig för inredningen av det ännu pga liten knodd som tillkommit i familjen, men det är hög tid, för byggkillarna är snabba och jag längtar efter att få hem hästarna.

Är det någon som vet om några bra hemsidor med bilder, gärna privata, på stall med snygg/praktisk/läcker stallinredning.

Vårat är idag bara ett skal, takstolarna kommer på onsdag och taket efter påsk, så nu rasslar det på.


stallet_2_april.jpg
 
Kuuuul! Visst är det spännande! Jag håller själv på med att utöka befintligt stall och efter många "om, men och kanske" har valt Myrby. Mycket kompetent och professionell personal med många bra lösningar (om det är seriösa boxtillverkare du är ute efter dvs.....)
Lycka till!
 
Kolla i ridsport, och på lantbruksnet för vidare referenser.

Och, om du inte sett den så är boken Att Bygga Häststall av Ventorp/Michanek som ges ut av SLU jättebra och fullmatad med goda råd.
 
Jo, den boken har vi. Var mest sugen på att kanske hitta bilder på stall med lite inredningsdetaljer som inspirerar, men det finns kanske ingen som dokumenterar sånt på sin hemsida.
 
Myrby mekaniska har jättefina boxinredningar men inte på hemsidan.
Jag ramlade över dem på Euro mässan förra året & föll för inredningen direkt.
Grå plastplank & knorrar på gallren & infällningar i boxväggar. Ring dem för att höra mer.Lycka till.
 
Härlig kvalitet, riktigt gediget. Klämde på boxarna i somras på Falsterbo.
Men ca 10 000:- per box fick mig att tänka om :crazy:
Men vi gör helt egna nu och lånar friskt idéer från både denna tillverkare och andra. :D
 
Tack för hjälpen! Verkligen inspirerande!

Nu ska vi sätta oss ner och skissa lite, jag på stallinredningen och maken på budgeten!

Som sagt, Tack!
 

Liknande trådar

Anläggning Vi har äntligen bestämt oss för att det är dags att inreda vårt stall som byggdes för tre år sedan och är nu i full gång att titta runt...
Svar
17
· Visningar
4 235
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp