Stalljacka höst/vinter?

Naathaaliiie

Trådstartare
Hej alla glada! :)
Jag har letat i veckor efter den perfekta stalljackan/jackor för höst och vinter. Men har hittills inte hittat någon/några så nu behöver jag eran hjälp.
Jag ska börja läsa som djurvårdare och ska tillbringa min tid i ett stall för praktiska moment. Men jag har som sagt ingen jacka. Jag börjar skolan redan nu den 1 augusti. Så börjar bli smått panik.

Jag tycker om parkas jackor då jag fryser om rumpan och låren. Och jag är extremt frusen av mig. Och ska jag verkligen satsa på två jackor? En för höst/vår och en för vintern?
Jag är förvirrad i denna djungeln av jackor.


Kom med era bästa tips!
Helst inte jacka/jackor för över 2000 kr. Och som inte är puffade, då jag ser ännu större ut än vad jag är.

Tack på förhand! :D
 
Jag gillar min från Uhip starkt. Urban Stretch Jacket heter den. Jag tycker att en vinterjacka blir alldeles för varm höst och vår i normalfallet men man är ju olika. Vår och höst har jag oftast en mellanlagersjacka och sedan en regn/vindjacka utanpå vid behov.
 
Jag gillar min från Uhip starkt. Urban Stretch Jacket heter den. Jag tycker att en vinterjacka blir alldeles för varm höst och vår i normalfallet men man är ju olika. Vår och höst har jag oftast en mellanlagersjacka och sedan en regn/vindjacka utanpå vid behov.
Tack för tips! Älskade längden på jackan.
Jag kommer (nog) mest att stå still och få undervisning så kommer bli annars kall fort, tror jag. Så jag är kluven! Om jag ska köpa en tunnare jacka så jag kan ha lager-på-lager vid olika säsonger. Svårt val!
 
Tack för tips! Älskade längden på jackan.
Jag kommer (nog) mest att stå still och få undervisning så kommer bli annars kall fort, tror jag. Så jag är kluven! Om jag ska köpa en tunnare jacka så jag kan ha lager-på-lager vid olika säsonger. Svårt val!
Jag gillar lager på lager. Tycker att jag (som har lika ont av både värme och kyla) kan variera bättre då beroende på väder och vind. Jag får lätt under en mellanlagersjacka under min uhip utan att det blir bylsigt men tack vare stretchen ser den ändå inte bylsig ut om jag bara har en vanlig tröja under. Helt klart värd att prova!
 
Jag gillar lager på lager. Tycker att jag (som har lika ont av både värme och kyla) kan variera bättre då beroende på väder och vind. Jag får lätt under en mellanlagersjacka under min uhip utan att det blir bylsigt men tack vare stretchen ser den ändå inte bylsig ut om jag bara har en vanlig tröja under. Helt klart värd att prova!
Förstår din tanke. Speciellt om man har problem med både varmt och kallt. Jackan verkade dock kanon pga stretchen, vilket gillas här.
 
Jag skulle aldrig kunna ha samma jacka höst och vinter, skulle satsa på två olika 😊
Ska du vara stilla vintertid behövs ju något rejält för att hålla värmen 😊
Förslag på vinterjacka? Behöver inte vara "stalljacka" utan mer ett material som klarar stallmiljö :)
 
Kolla på stadium. Deras everest brukar vara prisvärda och jag hade alltid såna i stallet förr. Höll hur bra som helst. ☺️
 
Skulle också tipsa om Uhip-jackan du redan fått tips om. Älskar min! Har den ner till någon minusgrad. Lätt och smidig och är tillräckligt lång.
 
Ta en titt på Ullared lantmän. Arbetsjackor till bra pris. Everest är ju bra och även jaktkläderna hos xxl. Min upplevelse är att stalljackor från "ridsportmärken" är onödigt dyra och att det finns gott om andra märken med samma funktion och kvalitet till betydligt rimligare pris.
 
Ta en titt på Ullared lantmän. Arbetsjackor till bra pris. Everest är ju bra och även jaktkläderna hos xxl. Min upplevelse är att stalljackor från "ridsportmärken" är onödigt dyra och att det finns gott om andra märken med samma funktion och kvalitet till betydligt rimligare pris.
Tack för tips! Ska kika in.
Håller med dig på den punkten att stallkläder är dyra. Jag försöker tänka långsiktigt också. Jag ska bara vara i ett stall 5 gånger på 1 år så känns onödigt att lägga en stor peng pga det. Sen efter examen så vet jag inte om jag kommer vara i ett stall på ett tag heller. Så vill kunna använda jackan/jackorna på fritiden i så fall.
Vet inte om jag ska ha lite is i magen och faktiskt åka till Ullared. Skolan ligger 15 min ifrån så.
🙂
 
Tack för tips! Ska kika in.
Håller med dig på den punkten att stallkläder är dyra. Jag försöker tänka långsiktigt också. Jag ska bara vara i ett stall 5 gånger på 1 år så känns onödigt att lägga en stor peng pga det. Sen efter examen så vet jag inte om jag kommer vara i ett stall på ett tag heller. Så vill kunna använda jackan/jackorna på fritiden i så fall.
Vet inte om jag ska ha lite is i magen och faktiskt åka till Ullared. Skolan ligger 15 min ifrån så.
🙂
Då behöver du ju verkligen inte köpa någon särskild stalljacka 😊
 
Tack för tips! Ska kika in.
Håller med dig på den punkten att stallkläder är dyra. Jag försöker tänka långsiktigt också. Jag ska bara vara i ett stall 5 gånger på 1 år så känns onödigt att lägga en stor peng pga det. Sen efter examen så vet jag inte om jag kommer vara i ett stall på ett tag heller. Så vill kunna använda jackan/jackorna på fritiden i så fall.
Vet inte om jag ska ha lite is i magen och faktiskt åka till Ullared. Skolan ligger 15 min ifrån så.
🙂
Då tänker jag att du tittar längst bak i din garderob, du har troligen nån gammal bortglömd vinterjacka kvar där att använda. Eller så går du till en loppis och hittar en för 150 spänn.

Däremot så misstänker jag att du kommer vara betydligt mer aktiv i stallet än att "stå och få undervisning" om du går djurvård.
 
Hej alla glada! :)
Jag har letat i veckor efter den perfekta stalljackan/jackor för höst och vinter. Men har hittills inte hittat någon/några så nu behöver jag eran hjälp.
Jag ska börja läsa som djurvårdare och ska tillbringa min tid i ett stall för praktiska moment. Men jag har som sagt ingen jacka. Jag börjar skolan redan nu den 1 augusti. Så börjar bli smått panik.

Jag tycker om parkas jackor då jag fryser om rumpan och låren. Och jag är extremt frusen av mig. Och ska jag verkligen satsa på två jackor? En för höst/vår och en för vintern?
Jag är förvirrad i denna djungeln av jackor.


Kom med era bästa tips!
Helst inte jacka/jackor för över 2000 kr. Och som inte är puffade, då jag ser ännu större ut än vad jag är.

Tack på förhand! :D

Ta en sväng inom Jula och/eller Biltema. Brukar ha kläder/jackor från Bluewear i sina sortiment (den i Sverige) billiga versionen från Blåkläder. möjligen lite sämre kvalitet, men duger lätt ned mot -20 för oss som är lite frusna under förutsättning att understället fungerar bra.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva en ny stalljacka inför vintern och funderar över var jag ska leta för att hitta en som funkar när man ser ut som en...
2
Svar
22
· Visningar
2 248
Senast: minimal
·
Utrustning Funderar på att uppdatera täckesgarderoben lite. Men vet inte riktigt vad jag ska satsa på för tjocklekar. Har sedan tidigare 1x 0gr...
Svar
13
· Visningar
1 609
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 369
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp