Bukefalos 28 år!

Stallkatten!

V

Vinga

Någon som vet hur det går för Stallkatten?

Hon hade väl BF runt den 20:e jan???

En av "de väntande" som jag saknar här!
 
Sv: Stallkatten!

Helt utanför ämnet, men jag blir SÅ glassugen när jag ser din bild. Men orkar inte åka till affären... Tar en kvart dit. Får nog gå och baka lite
 
Sv: Stallkatten!

Jag har också funderat vart hon är?


Jag tror förresten jag måste sluta följa allas graviditeter i det tysta och börja prata istället :D
 
Sv: Stallkatten!

Här är jag! :bump:

Det blev en sådan här;
th_Filippa.jpg


Efter två sömnlösa nätter och en natt på förlossningen med "sovdos" kom värkarna äntligen igång förra tisdagskvällen.
Vid 22-tiden hade jag 3 minuter mellan värkarna så då körde vi in.
Först badade jag men när vattnet gick så kom värkarna så tätt att jag inte klarade mer utan smärtlindring.
Inne på rummet fick jag lustgas som jag klarade mig på en stund innan jag började fråga efter ryggbedövningen..
Efter den var satt mådde jag toppen och traskade runt med sambon i väntan på att jag skulle öppna mig helt.
Det gick ganska fort men sedan stötte vi på problem då jag inte fick några krystvärkar.
När jag varit öppen i 3 timmar och inget hänt gav barnmorskan upp och satte in dropp som gjorde susen. :D
40 minuter senare föddes Filippa och klockan var då 07.04 på onsdagen den 30/1. Hon var 50 cm lång och vägde 3520 gram.
Tyvärr sprack jag ganska mycket så jag fick sys i 1,5 timme vilket var lite trist men jag fick ju gosa bebis under tiden så det distraherade mig lite. :love:


(Tyvärr har internet krånglat för mig så jag har inte kunnat uppdatera er förrän nu..)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stallkatten!

grattis grattis!

synd att du sprack, men skönt att allt gick väl ändå!

jag sprack också ganska mycket. tog ca 3 mån innan jag blev normal.
 
Sv: Stallkatten!

Åh sötnos!! GRATTIS!!

Jag kommer just från en 2 h föreläsning från förlossningen. Helt bisarrt att köa till toan med 40 andra gravida kvinnor ;) Men jäklar vad fort det gick för alla *fniss*
 
Sv: Stallkatten!

Tack alla! :bow:

Doglover;
Jo, det lär väl ta ett tag innan det läker helt men det börjar faktiskt kännas lite bättre nu efter en vecka.
Jag är åtminstånde inte rädd för att gå på toaletten längre :D

Nu ska jag gosa bebis.. :love:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
529
Senast: ufot
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
22 310
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
40 41 42
Svar
824
· Visningar
49 590
Senast: Blyger
·
IT & mobiler Jag skulle skriva ett inlägg i den lokala Facebook-gruppen genom appen, men rutan för att skapa ett inlägg finns inte. Kikade runt i...
Svar
10
· Visningar
408
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp