Stallkontrakt?

Har ni kontrakt i stallet?
Vad står det i dem?
Hur lång är uppsägningstiden?

Ja.

Kontraktet är skrivet från en mall tagen från... någonstans. Där regleras uthyrarnas och inhyrarnas skyldigheter. När stallhyra skall betalas, vad som ingår i avgiften, vad som ingår i jourtjänstgöringen, vilka tjänster som kan köpas till, att vi är skyldiga att tvätta boxen 1ggr/år och vid utflyttning osv.

2 månaders uppsägning.
 
Har ni kontrakt i stallet?
Vad står det i dem?
Hur lång är uppsägningstiden?
- Ja.
- Vad som ingår i hyran (ridbana, in-utsläpp, box, skrittmaskin, ex. antal kilo av foder),
Vad extra-tjänster kostar (mockning, ridning etc)
Vem som har ansvar över vad (om utrustning stjäls ex.)
Hur hyran skall betalas och när.
Vad som händer om någon av oss bryter mot avtalet.
- 2 månader.
 
Har ni kontrakt i stallet?
Vad står det i dem?
Hur lång är uppsägningstiden?
Ja.
Hur mycket hyran är, vad som ingår, avtalsparter, uppsägningstid och vissa grundläggande regler. Samt när och hur hyran ska betalas.
2 månader, hela kalendermånader (dvs säger man upp 15 jan är det uppsagt från och med sista mars. Inga delade månader.
 
Vi har kontrakt, uppgifter om uthyrare/hyrestagare samt häst. Vart hyran ska betalas in och när den senast ska vara inne.
Vad som ingår i hyran och vad som köpes till. Till vilken kostnad och vad man får tillgång till. Väldigt bra uppstyrt! Uppsägning tror jag är 1 månad åt båda håll.
Står även att boxen ska skuras minst 1 gång samt vid utflytt.
:)
 
Ungefär samma som de flesta skrivit, 2 hela kalendermånader är uppsägningstid. Står också vad som gäller vid avflyttning från stallet vad gäller städning med mera och en skrivning gällande dumpade hästar.
 
Det var ju smart!
Kommer du ihåg vad det var för villkor inskrivet gällande dumpningen?
Att SÄ fick göra vad som var lämpligt, kronofogde dvs retentionsrätten. Men dumpar man en häst är det ofta svårt att få tag i ägaren och pengar saknas. Efter dom anvisas hästen till kronofogdemyndigheten för utmätning.
Jag kan inte minnas att på 15 år att det varit nödvändigt.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 661
Senast: lizzie
·
Anläggning Hej! Jag har blivit vräkt ur stallet min häst står i, pga att hon sparkat en annan häst (inget märkvärdigt, ingen skada) samt de andra...
Svar
2
· Visningar
1 265
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 104
Anläggning Undrar hur ni andra har gjort för att hitta rätt stall? Vilka saker accepterar ni och vilka accepterar ni absolut inte? Vad ingår i...
2
Svar
24
· Visningar
2 161
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp