Stallkväll och ömfotad pålle

Status
Stängd för vidare inlägg.
Följde med dottern till stallet igår, hon kände sig lite krasslig så jag tänkte jag kan iallafall hjälpa till borsta pålle lite så går det fortare.

Tanken var att rida travbommar, men vi hade helt glömt att det är hoppträning på tisdagar + att han hade blivit verkad på morgonen.
Han visade lite obehag när vi gick genom stallgången så dotterns bestämde sig direkt för att inte rida. Så av med sadeln och så blev det ett varv runt travbanan istället. Lite trist att han nu inte gått ordentligt på fyra dagar. Lördag hade ägaren honom (rättare ägarens mamma) så han blev varken riden eller longerad, vilket hade varit bra innan söndagen då han fick massage. Måndag skrittade dotterns honom för hand en timme. Igår gick han inte rida.

Vi började iallafall vänja in honom på nya fodret som han tyckte var mums. Så nu ska han få lite varje fodring+lite mer havre. Vi ökade silaget också ett kg till kvällen.
Han är inte längre fet, men fortfarande bukig så proteintillskottet behövs.
Ska också ge extra tillskott som innehåller E-vitamin+ selen samt b-vitamin efter förslag från en foderkunnig person vi känner.
Han har börjat sätta muskler på halsen och låret, men saknar fortfarande för mycket på rygg och kors. Men det går åt rätt håll iallafall

Haha, vilken personkännare han är. Det gick förbi tre tjejer i stallgången. Två vickade han öronen framåt till, men den tjejen som dottern inte gillar drog han öronen bakåt åt. Men det är inte en speciellt trevlig unge så jag förstår honom :angel:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Lördagen började med att jag var sen hämta upp dottern, som just när hon satte sig i bilen kom på "kameran". Ringde hästägaren som...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I lördags var vi och provade ut en ny sadel till damen. Varken jag eller dottern har varit på en sadelutprovning tidigare så det var...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Blev ju ingen ridning förra veckan pga ordförarkonferensen och i torsdags var det teori, visserligen uppsutten men vi var 6 st som...
Svar
0
· Visningar
265
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bukekullar 23/24
  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp