Stallplats-gÀller bara avtalet?

Klokt, tack 👍
Med tanke pĂ„ mentaliteten dĂ€r sĂ„ hade det varit X antal gĂ„nger man fĂ„tt fara tillbaka. SĂ„ har det varit innan, och dĂ„ har det gĂ€llt saker som att ”torkat en bĂ€nk fel”.
Jag tÀnkte mig dÄ bara att du Äker dit, fotar, Äker igen, sÄ att du mentalt kan bocka av att du gjort det du Àr skyldig och har det dokumenterat. Men om det sannolikt uppstÄr mer konflikt pÄ plats Àr det kanske inget vunnet för din sjÀlaro.
 
Jag tÀnkte mig dÄ bara att du Äker dit, fotar, Äker igen, sÄ att du mentalt kan bocka av att du gjort det du Àr skyldig och har det dokumenterat. Men om det sannolikt uppstÄr mer konflikt pÄ plats Àr det kanske inget vunnet för din sjÀlaro.

Nej, jag tror inte heller jag vinner nÄgot pÄ det. Vill inte skriva för mycket hÀr. Men bra blir det nog inte att Äka dit
 
Nej, jag tror inte heller jag vinner nÄgot pÄ det. Vill inte skriva för mycket hÀr. Men bra blir det nog inte att Äka dit
HÄll dig till att du följt avtalet daterat xx-xx-xx och att dina förpliktelser i samband med uppsÀgning och avflyttning Àr fullgjorda datum xx-xx-xx.
Alla övriga krav bestrider du hÀrmed skriftligt, med hÀnvisning till ovan fullgjord plikt.

Jag tycker inte du skall Äka dit och riskera ett samtal dÀr sedan ord stÄr mot ord eller dylikt. StallÀgaren Àr sannolikt inte sÄ lÀtt att tas med.

Jag lider för övrigt med dig. Galna hÀstmÀnniskor Àr drÀnerande. Jag har sjÀlv stÄtt i ett stall dÀr man förvÀntades vara pass-opp pÄ Àgarens nycker och dÀr man blev pÄmind om man missat nÄgot med uppmaning att komma omedelbart för att ÄtgÀrda.

Det kan vara helt sjuka grejer.
 
HÄll dig till att du följt avtalet daterat xx-xx-xx och att dina förpliktelser i samband med uppsÀgning och avflyttning Àr fullgjorda datum xx-xx-xx.
Alla övriga krav bestrider du hÀrmed skriftligt, med hÀnvisning till ovan fullgjord plikt.

Jag tycker inte du skall Äka dit och riskera ett samtal dÀr sedan ord stÄr mot ord eller dylikt. StallÀgaren Àr sannolikt inte sÄ lÀtt att tas med.

Jag lider för övrigt med dig. Galna hÀstmÀnniskor Àr drÀnerande. Jag har sjÀlv stÄtt i ett stall dÀr man förvÀntades vara pass-opp pÄ Àgarens nycker och dÀr man blev pÄmind om man missat nÄgot med uppmaning att komma omedelbart för att ÄtgÀrda.

Det kan vara helt sjuka grejer.

Tack 🙏
Det Àr ocksÄ en bra sak att skriva. FrÄgan Àr om jag vÄgar blocka sen, för hon lÀr inte ge sig.

Nej, nedlÄtande kommentarer och pÄhopp/beskyllningar Àr inget ovanligt tyvÀrr.

Ja, sĂ„na stallĂ€gare man lĂ€ser om och tĂ€nker att ”men, nja nu har de kryddat lite”. Men de finns pĂ„ riktigt. Ja, men precis
 riktigt sjuka grejer. OcksĂ„ fĂ„tt sĂ„na uppmaningar.

Har det dock riktigt riktigt bra nu, och kĂ€nner att jag vill lĂ€gga detta gamla bakom mig sĂ„ fort som möjligt. Tipsen jag fĂ„tt innan Ă€r att ”bara skit i det som sĂ€gs”. Men jag ville Ă€ndĂ„ försöka göra rĂ€tt för mig men det gĂ„r liksom inte. Det hade blivit hur mĂ„nga vĂ€ndor som helst.

Vet stallĂ€gare som Ă€r tydliga med att ”detta och detta och detta skall göras innan den siste, dĂ„ kontrolleras allt tillsammans med stallĂ€garen”. Men dĂ„ vet man ju
 hĂ€r blir bara mer och mer saker och det kommer aldrig att bli klart hur man Ă€n försöker.
 
Tycker inte det Àr drygt, men mitt rÄd Àr att i all kommunikation hÄlla dig sÄ fÄordig som möjligt. Typ: "Jag hÀnvisar till avtalet och har uppfyllt de skyldigheter jag haft i enlighet med detta avtal. Med vÀnliga hÀlsningar, Unhappy." Om du vill göra mer sÄ dokumentera hellre Àn att skriva mer, Àven om jag förstÄr att det kÀnns drygt att fara dit igen. Annars kan du bara lÄta det vara sÄ.

Jag skrev som du sa, samt att jag inte vill ha mer kontakt.
Fick ett drygt svar att jag inte följde avtalet och att jag inte bestÀmmer nÀr det Àr klart utan det skall göras tillsammans. Sen bild pÄ hovspÄr i gruset i hagen och nÄn isolator dÀr trÄden hoppat ur. Samt att jag inte följer avtalet, men det finns ju inget avtal ens
 
Jag skrev som du sa, samt att jag inte vill ha mer kontakt.
Fick ett drygt svar att jag inte följde avtalet och att jag inte bestÀmmer nÀr det Àr klart utan det skall göras tillsammans. Sen bild pÄ hovspÄr i gruset i hagen och nÄn isolator dÀr trÄden hoppat ur. Samt att jag inte följer avtalet, men det finns ju inget avtal ens
Jag förstod det som att det fanns ett avtal, till och med ett Àldre och ett nyare (som jag menar mÄste anses vara det aktuellt gÀllande)?

Hur som helst, sitt lugnt i bÄten och bestrid eventuella fordringar skriftligen. Skönt att du hittat en ny plats till din hÀst!
 
Jag förstod det som att det fanns ett avtal, till och med ett Àldre och ett nyare (som jag menar mÄste anses vara det aktuellt gÀllande)?

Hur som helst, sitt lugnt i bÄten och bestrid eventuella fordringar skriftligen. Skönt att du hittat en ny plats till din hÀst!

Ett Ă€ldre ”hage och box Ă„terlĂ€mnas som nĂ€r du flyttade in” och det nya ”boxen skall tvĂ€ttas och mĂ„las”.

StÄr ingenstans att man skall ha gemensam genomgÄng, eller vad som skall ingÄ eller hur mycket som skall lÀggas till pÄ efterhand. Mocka och trampa till sades det och det gjordes. Sen kom massa andra grejer till.

Vet inte men för mig vad gÀller hage lÀmnar man den mockad, trampar till tuvor, krattar bort ev hö osv. Plockar bort ev vattenkar.

KÀnns som jag kanske gör bÀst i att inte svara mer.

Ja, det Àr superskönt med ny stallplats. SÄ glad för den.
 
Svara inte annat Àn att du bestrider de krav som stÀlls, dÄ du har fullgjort din plikt enligt avtal nummer ett, eller vilket du nu skrivit pÄ.

I övrigt, ignorera.
Tack, dÄ svarar jag det om nÄgot mer kommer och ligger lÄgt? Folk omkring undrar vad detta Àr för galenskap. SjÀlv blir jag mest matt
 
Jag skrev som du sa, samt att jag inte vill ha mer kontakt.
Fick ett drygt svar att jag inte följde avtalet och att jag inte bestÀmmer nÀr det Àr klart utan det skall göras tillsammans. Sen bild pÄ hovspÄr i gruset i hagen och nÄn isolator dÀr trÄden hoppat ur. Samt att jag inte följer avtalet, men det finns ju inget avtal ens


Allvarligt talat? HovspĂ„r i gruset? Vad ÄR det för fel pĂ„ folk???
 
Allvarligt talat? HovspĂ„r i gruset? Vad ÄR det för fel pĂ„ folk???
Undrar jag med. SjĂ€lvklart mockar man hagen noga, bĂ„de frĂ„n skit och hörester mm. Men icke djupa hovspĂ„r i gruset? Fanns ocksĂ„ ett liiitet bitmĂ€rke i en stolpe. FörstĂ„r absolut att man byter den om den Ă€r skadad. Men hĂ€r handlar det om en liten flĂ€ck dĂ€r yttersta millimetern ”lager” pĂ„ stolpen var borta dvs en fullt fungerande stolpe, det blev liksom bara mer och mer grejer som hittades pĂ„ och jag insĂ„g att hur bra jag Ă€n gör sĂ„ kommer det aldrig att duga.
 

Liknande trÄdar

AnlÀggning stÄr i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som Àr nÀrmare mitt hem & Àven har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
4 619
Ekonomi & Juridik Hej! NÄgon som var lite koll pÄ hur jag kan gÄ tillvÀga i min situation. LÄngt inlÀgg men tyvÀrr nödvÀndigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 358
Ekonomi & Juridik Hej, för att fatta mig kort:) Jag har en foderhÀst som enligt avtalet ska vara i fyramÄnader pÄ prov för att sedan övergÄ i tillsvidare...
2
Svar
35
· Visningar
2 764
Senast: Liten
·
AnlĂ€ggning Nyfiken pĂ„ hur ni har det i era inackorderingstall och hur ni löst dessa scenarion samt div frĂ„gor Är vissa hĂ€star vĂ€rda mer Ă€n andra...
Svar
19
· Visningar
3 210
Senast: Emine
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp