Stallproblem...

IvoryTower

Trådstartare
Vet inte om detta hamnar rätt...

Men vad ska jag göra? Jag tar hela historien, hoppas ni orkar läsa... För lite mer än två veckor sen flyttade min kompis häst in i mitt stall. Vi byggde till en box enbart för hennes häst skull. Hon skulle oxå få en enormt bra hyra.
Men hittills har hon klagat på ALLT! Vi tar lite...
* Det är fel på boxen o dess placering.
* Det är fel på mina hästar i hagen, d är inte snälla mot hennes när det egentligen är tvärtom.
* Det är fel på vattnet i badkaret, som var bytt mindre än 15 timmar tidigare.
* Det är fel av mej att ha balsnören i länkarna, jag vill inte att en häst ska slita sönder sej el taket...
* Det verkar oxå som det är mitt fel att hennes häst är lite rädd för de nya omgivningarna...
* Det har t o m varit påpekningar om att min ridbana är för mjuk o lös, hmmm, den anlades i höstas...
* Tydligen är det oxå mitt fel att hennes häst har svans-skorv...
* Jag har inte rinnande vatten i stallet, vilket hon visste.
* Hon har klagat på att vi inte sagt till henne när vi ska rida, vi rider varje dag. Hon har ridit 2 ggr sen hästen kom. Och hon har väl inte varit här mer än ca 3 ggr/v.
* och hon e allmänt otrevlig.
Detta är bara lite...
Behöver jag tillägga att elaka, hemska jag har lånat ut min gamla sadel till henne... Hon har fått använda mina "salvor". Och jag har fortfarande inte fått nån hyra...

Jag är väl inte överkänslig? För övrigt så finns det bara mina två hästar i stallet... Funderar på att be henne hitta ett annat ställe till hästen. Vore skönt om jag bara kunde slänga ut dem egentligen...

Vad ska jag göra?
 
Fråga henne om hon inte ville flytta in i ditt stall, nästa gång hon säger någonting!!

Om hon säger att jo, det ville hon ju, så säg som det är. Att du tycker att hon klagar lite väl mycket på hur saker och ting går till väga i stallet, även fast hon visste hur allting låg till och såg ut innan hon flyttade in.

Klagandet är en grej, men att hon inte betalar någon hyra är ju skamset!!
Om hon inte betalar hyra så sluta ge hennes häst mat och ta heller inte in hästen från hagen!! :devil: :devil: Då kanske hon lär sej att uppskatta vad hon har!!
 
ta ett allvarligt snack med henne!
sålänge du inte gör något fel eller missköter hennes häst med flit så tycker inte jag att hon har någon rätt att klaga.
Sedan kanske hon inte fattar att hon klagar heller...

Du bör nog se till att antingen kicka kompisen (hur roligt är det?) eller skriva kontrakt där det står exakt hur allt är: stallets standard, regler, vad som ingår i hyran etc.

Om hon inte betalar hyra så åker hon ut, men kräv hyra för den månad hon varit hos er! :devil:
 
Det finns sådana där människor som ALLTID skall påpeka vad som borde göras för att det som finns inte duger.
Men de är inte medvetna om att det kan uppfattas som att de klagar.
De tror att de kommer med nya sanningar och fantastiska tips och ideér.

Berätta att du blir ledsen av att höra "förbättringsförslag" hela tiden, det brukar ta skruv.

Jag själv har blivit som en gås, det rinner av mig.

153:dje gången som någon påpekar att mitt badrumsfönster på övervåningen sitter fult på huset, så är det ju direkt ingen nyhet.
 
Tack för alla svaren... Hon har varit bortrest sen i söndags o kommer nog på fredag. Får väl försöka komma på nåt bra som jag ska säja när jag pratar med henne... :(
 
Så du har även fått ansvara för hennes häst under veckan också då???

Tänk precis så där har vi också gjort en gång, byggde ut en extra box, och fick skitt nästan för allt, hon lånade allt av oss också, men vid tränset sa jag stopp...vilka galningar va..
Hursom vi använder stallkontrakt och även hon fick skriva på ett avtall efter en månadskompisuthyrning, då det var totalt omöjligt att vara henne tillags, det gillade hon inte utan flyttade sin häst snarast... sen dess har hon bytt stall ett flertalgånger och inom 5 mils omkrets är hon nu mera portad pgr av hennes "fasoner"....
 
Ja, det kan man väl säja att jag fått gjort... :o Känns faktist bra att få höra att jag inte är den enda. Men nu är de: "NO MORE MR NICE GUY"! :devil:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
910
Senast: Oknytt
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 854
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 048
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp