Stallskor som är sköna

nightcrawler

Trådstartare
Jag behöver nya stallskor om ett litet tag. Köpte muckboots i vintras och dom är det skönaste jag haft på fötterna på jag vet inte när. Men jag behöver ett par skor att ha under den inte så kalla årstiden. Muckbootsen jag köpte är extremt varma så jag kan inte ha dom sommartid. Innan så har jag haft såna där tunga fula med stålhätta och dom tar livet av mina fötter och jag får ont i rygg och höfter. Måste vara mjuka och sviktande att gå i. Vad finns det att välja på?
 
Jag behöver nya stallskor om ett litet tag. Köpte muckboots i vintras och dom är det skönaste jag haft på fötterna på jag vet inte när. Men jag behöver ett par skor att ha under den inte så kalla årstiden. Muckbootsen jag köpte är extremt varma så jag kan inte ha dom sommartid. Innan så har jag haft såna där tunga fula med stålhätta och dom tar livet av mina fötter och jag får ont i rygg och höfter. Måste vara mjuka och sviktande att gå i. Vad finns det att vä

Om du inte ska rida i dem så kan jag verkligen rekommendera ”Hamptons” från Lacrosse. ⭐⭐️ Är inne på mitt tredje par och de är sååååå sköna! 💕 Blir inte så varma som man kan tro på sommaren. Värda varenda krona!
 
Jag stoppar i en sula helt enkelt, då funkar alla skor att jobba i stallet i. Jag behöver geldämpad häl och uppbyggd vid fotvalvet för att inte få ont, behöver dock inte formgjutna sulor, så har köpt på mig ett par som stoppas i alla skor jag använder.
 
Jag stoppar i en sula helt enkelt, då funkar alla skor att jobba i stallet i. Jag behöver geldämpad häl och uppbyggd vid fotvalvet för att inte få ont, behöver dock inte formgjutna sulor, så har köpt på mig ett par som stoppas i alla skor jag använder.
Sulor funkar inte på hårda skor för mej. Skon måste vara mjuk i sulan om det ska funka.
Jag älskar dessa! Jag får lätt ont i fötterna men kan gå hela dagen i de här utan att få ont. Tycker inte att de är tunga trots stålhättan. Köpte nyss mitt andra par och kommer att köpa igen.

https://www.ullaredlantman.se/arbetsskor/skyddskangor/skyddsstovel-steelite-boots-s1p-svart.html
Såna skor tar livet av mina fötter
 
Jag behöver nya stallskor om ett litet tag. Köpte muckboots i vintras och dom är det skönaste jag haft på fötterna på jag vet inte när. Men jag behöver ett par skor att ha under den inte så kalla årstiden. Muckbootsen jag köpte är extremt varma så jag kan inte ha dom sommartid. Innan så har jag haft såna där tunga fula med stålhätta och dom tar livet av mina fötter och jag får ont i rygg och höfter. Måste vara mjuka och sviktande att gå i. Vad finns det att välja på?
Jag brukar ha sneakers sommartid.

Vintertid och ibland på höst/vår kan jag ha jaktkängor om jag ska gå mkt. De är ju gjorda för det på ett annat sätt än ridskor.
Ska jag inte gå jättemycket(som jag gör då jag har lektion eller arbetar flera hästar för hand tex) kan jag ha jodpurs.
 
Jag brukar ha sneakers sommartid.

Vintertid och ibland på höst/vår kan jag ha jaktkängor om jag ska gå mkt. De är ju gjorda för det på ett annat sätt än ridskor.
Ska jag inte gå jättemycket(som jag gör då jag har lektion eller arbetar flera hästar för hand tex) kan jag ha jodpurs.
Dom ska inte användas till ridning utan till just stalljobb. Blir att jag går mycket. Brukar ha jympadojjor på sommaren när jag inte har "skitskorna" som jag får ont av. Men alla jympadojjor har en tendens att gå sönder inom 1-2 månader för mej. Dom går alltid sönder vid brytpunkten där framme.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 509
Senast: Buongusto
·
Utrustning Jag har alltid haft Blundstone eller liknande som stallskor, men i höstas köpte jag istället Grubs (som jag förstått från början var...
Svar
12
· Visningar
1 814
Senast: susanne
·
Övr. Hund Vad använder ni för promenadkläder under hösten/vintern? Börjar bli dags för mig att handla in nya kläder inför kallare årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 543
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 327
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp