Stallskor sommartid

Blandrastik

Trådstartare
Söker en bra sko att mocka och fixa i stallet med sommartid, även om den snart är över och jag får plocka fram mina Muck-boots, så tycker jag de är för varma just nu. Vanliga Joddisar är för korta i skaftet för att mocka och tex tömköra med. Kommer hem med drivor av sand och spån i skorna. Ridskor i sig funkar, men känns dyra och onödiga att mocka i, de vill jag bara använda när jag rider. De dör rätt snabbt annars.
Så, vad har du på fötterna nu sommartid? Speciellt när det varit så ohemulsk varmt som det varit.
 
Gympaskor eller ridskor/stallskor (heter dom jodpurs?)

Förr om åren har det varit en del fixande i foppatofflor :o

Jag har även slitit ut ett par seglarskor i stallet - de är fantastiska att sätta på och ta av man behöver inte böja sig :up: och det är inga krångliga skösnören :)

Och ja, jag har alla tårna i behåll :D
 
Jag har joddisar med stålhätta, har aldrig upplevt de problem du har med att de är för korta, men jag antar att det beror på vilka miljöer man rör sig i.
 
Jag har gympaskor på sommaren när det är för varmt för ridskor/jodpurs. Blir spån i skorna men det är ju bara att hälla ut sen.
 
Jag har alltid mina MH jodphurs med stålhätta, i alla väder. Byter såklart till ridstövlar vid ridning, men annars alltid dem eftersom de har så skön sula.
 
Har Blundstone jordpurs, brukar också få en massa spån innanför men brukar borsta bort med en av hästens borstar efter jag har mockat eller innan jag går hem
 

Liknande trådar

Anläggning Har hästarna (shettis och d-ponny) hemma sommartid då jag fått arrendera 1ha mark av grannen. Det funkar ju bra när vädret är skapligt...
Svar
15
· Visningar
2 338
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp