Bukefalos 28 år!

Stam-kunniga!!

Nafayette

Trådstartare
VAd skulle ni betäcka en stycken Gåvanfrånovan med?? Har länkat hennes stam i namnet.

Om vi sätter priset på ca 40.000 och krav på transportsperma.

Det har krånglat med hennes föl och hon kan inte åka en meter från gården..
Var redan bokad men vi får inte iväg henne på någon vecka..tyvärr.

Skulle vilja att ni som är så duktiga på stammar ger oss förslag på plan B

AM
 
Sv: Stam-kunniga!!

Muscle Memory kanske du ska titta lite på? Stor, snygg, har så bra fertilitet att det nästan är så att transportlådorna blir dräktiga.:rofl:
 
Sv: Stam-kunniga!!

Även om Adams Hall är intressant,skulle jag inte betäcka med en hingst som fortfarande tävlar.I alla fall inte om jag skulle sälja avkomman.
 
Sv: Stam-kunniga!!

Tack för förslagen!! Har ni fler??

Snazzy..skulle vilja ha en motivering till valet Civil Action.
Eller motivering av alla här som ger hingstförslag. Ägaren till stoet vill säkert veta varför den eller den är lämplig och inte den eller den..

Ska också tillägga att det ska inte vara frys-skick.
Diamond way är väl på fryst??

CK.. jag vill inte ha dräktiga transportlådor!! Ju...:crazy:;)
trots att jag enbart har några få märrar på semin så undrar jag redan vad man ska göra av alla lådor..skicka dom till hästägarna?? :idea:

AM
 
Sv: Stam-kunniga!!

Mitt förslag får bli Amer I Can .
Du sa ju att de fölungarna var fina :D.
Så verkar han fungera fint på transportsperma.
Och American Winner hingstar har ju visat sig lämna ganska bra.
Och blodsmässigt,ska jag svara som Goya? En journalist frågade honom hur tankegången gick när han valde hingst till stona;Är du säker det är så mycket tänkade då?
Får vinnande förslag en trisslott nu också?;)
 
Sv: Stam-kunniga!!

Mitt förslag får bli Amer I Can .
Du sa ju att de fölungarna var fina :D.

Får vinnande förslag en trisslott nu också?;)

Men nää...jag har aldrig sett nån sådan unge så
nu måste du ha blandat ihop mig med nån annan..ju.

Visst ja..trisslott..måste knata över till Clipper-namntråden


AM
 
Sv: Stam-kunniga!!

Ah, du vill ha färskt. Jag röstar också på Muscle Memory i så fall. Bra stam, meriter och intressant i allmänhet. Om han dessutom har hög dräktighet är det ju ett stort plus.

Scarlet Knight? Vet att någon här inte gillar honom (får gärna motivera varför). Minns dock inte vem det var.
 
Sv: Stam-kunniga!!

Hur går det, Naffa?

Ja du...just nu satsar vi på Gåvans föl. Har lunginflammation och varit riktigt dålig.
Gåvan har nyss passerat sin 30 dagars brunst så vi har några fler dagar att tänka.

Muscle Memory ÄR ett bra förslag. Behåller spermierna och skickar alla dräktiga frigolitlådor till CK..:angel::D
Gåvan kan behöva sådana spermier då hon är bökfia..

Scarlet har inte transportsperma däremot. Dom ungarna vi haft har varit jättefina. Men..men...

Vi får se.

Du skriver Global Glide.. Motivering?? :D

Skulle kunna gå vidare och säga att det är inte fel med en större långbent hingst. Ungen ska säljas. Så det bör ju vara en "pappa som är intressant"..om ni förstår hur jag menar.

AM
 
Sv: Stam-kunniga!!

Egen fundering är Spotlite Lobell..
Dom ungarna är ju säljbara...

Vad tror ni???

AM
 
Sv: Stam-kunniga!!

Huuua, då kanske du får en fuxmärr efter Spotlite....hjälmen o säkerhetsvästen på :rofl:
ps, slagrem ingår i köpet. + en ansiktsborste du kan reda ut virvlarna i pannan med. :D
 
Sv: Stam-kunniga!!

Är Spotlite fortfarande het?
Min förra stallägare har en eller 2 fölungar efter denna gamling, o hans fölmärr har FLERA ungar efter den gamlingen.
 
Sv: Stam-kunniga!!

Huuua, då kanske du får en fuxmärr efter Spotlite....hjälmen o säkerhetsvästen på :rofl:
ps, slagrem ingår i köpet. + en ansiktsborste du kan reda ut virvlarna i pannan med. :D

Gubben sa just:
Ja då jäklar får dom nåt att hålla i!!! :eek::D

(han sa exakt samma sak om Civil Action)

Hjälp mig nu hörrni..
Scarlet har inte transportsperma. Har kollat nu.

Vad är säljbart?? I 40-50 prisklass för fölavgift??

AM
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 539
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 717
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 527
Senast: Milosari
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 883
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp