Stamboksförkortningar

A

arabidopsis

Jag vet att tex vt.frff är vita framfötter. Men hur utläser man vt.bff som är vita bakfötter, eller 4 vt.ff? Fick frågan i dag och jag har aldrig reflekterat över detta tidigare.
Hjälp?

/Karin
 
Vita bakfötter. Är det alla fyra som är vita skriver man ju inget b nånstans.
 
Jo visst, men det blir ju som ett "extra f" i förkortningen för bakfötterna? En vit bakfot= v.bf, två=v.bff.
Jag är nyfiken på hur man får till de dubbla "f:en" för jag ser bara ett "f" i bakfötter. Är det för att lätt skilja mellan en och två st (f resp. ff)? Ledsen om jag inte får fram hur jag tänker...
/Karin
 
Anledningen till de två f:en i förkortningen på fötter är antagligen att det ska gå att skilja åt :)

Det är bara att acceptera och lära sig förkortningarna, hur dumma man än kan tycka att de är...
 
Okej, då var min fundering inte helt tokig. Tack för svar!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 275
Senast: Ullmerkott
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
622
Senast: yamyam
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 423
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
1 128
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp