Bukefalos 28 år!

stamtavlor å sånt

Milosari

Trådstartare
när jag nån gång i framtiden ska ha en ny hund, då ska det vara en labbe. nu lär det visserligen dröja flera år, men under tiden hade det varit kul att lära sig så mycket som möjligt om stamtavlor, linjer osv. var ska man leta om man vill lära sig sånt? min framtida idealhund kommer ur brukslinjer och har inte det där "nallebjörnsutseendet" som vissa labbar har. ren och fin ska den vara. man kan ju titta hos uppfödare, men jag hade tyckt att det var bättre om jag visste vilken hund jag skulle ha och därefter hittade rätt uppfödare?

nu blev det här lite luddigt, men jag tror ni förstår vad jag menar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 228
Senast: iNTOHiMO
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 031
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 319
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 550
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp