Bukefalos 28 år!

Ståndman i dressyr?

R

Real_Life

Knoppar har man väl för att ge ett välvårdat intryck samt för att visa halsen? Hur är det med ståndman då?
Vissa hästar (speciellt ponnyer) passar ju så mycket bättre i ståndman än liggande man tycker jag iallafall :p Men vad brukar domarna tycka?
Nu menar jag inte fjordingar utan andra, helt vanliga ponnyer typ :)
 
Sv: Ståndman i dressyr?

Domarna bryr sig nog inte så mkt om hästen har ståndman eller ej. De ska ju främst bedöma ritten, inte håret ;)
Huvudsaken är väl att det ser prydligt och välansat ut.

Nirak
 
Sv: Ståndman i dressyr?

Tänkte att man har ju hört att det ska se fint ut alltihop så vissa kanske tar med manen och så :p
Men en häst som passar bäst i ståndman kan absolut ha det då? :)
 
Sv: Ståndman i dressyr?

Det tycker jag absolut! Prydliga och jämna knoppar är i min smak snyggast... men kan man inte knoppa eller låter manen hänga risig och ful.. då är det helt klart snyggare med en välansad ståndman!

Nirak
 
Sv: Ståndman i dressyr?

Jag har sett flera ponnyer på dressyrtävlingar som har haft stubbman.
 
Sv: Ståndman i dressyr?

min b-ponny hade stubbman på alla tävlingar som ja red.. -04 tog vi brons på SM så antagligen brydde sig inte domarna om att han hade stubbman:)
men nu har jag hört att alla ponnys MÅSTE vara flätade.. någon som vet om detta stämmer??
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 055
Senast: Mauen
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 255
Senast: nullo-modo
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: Lyan
·
Tävling Nu har det ju börjat komma igång tävlingar igen efter corona, och ridklubben jag är med i funderar på vad man ska ha för fika/mat/dryck...
2
Svar
39
· Visningar
4 115
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp