Stängselregler??

Iris71

Trådstartare
var hittar jag de olika stängselreglerna? Alltså finns det stängsel som ej är tillåtna.

Har en granne som troligen har ej tillåtet stängsel till nöt.

Tips??:bow:

Sv: Stängselregler??

Titta på djurskyddsmyndighetens hemsida. Det finns djurskyddsbestämmelser för nöt eller något liknande namn.

Vad är felet med staketet?

Hittade! Tack!

Står att under vissa förutsättningar är det tillåtet!! Usch!!:eek: :mad:

Eller det står att det under vissa förutsättngar är tillåtet att KOMBINERA! betyder det EN taggtråd och EN eltråd??

det är förbjudet att sätta el i taggtråden. det har det varit i många år.

att kombinera måste ju därför vara en eltråd och en taggtråd separat.

Man får som sagt inte ha el i taggtråden.

Det som är tillåtet är att sätta eltråd eller elband på en distansisolator på ett taggtrådsstängsel. Taggtråden och eltråden får alltså inte vara i samma plan.

Det här handlar minst lika mycket om personsäkerhet som om djurskydd!

Jag tror det skrivits om det här i fler trådar för bara några veckor sen men hittar de inte just nu.

Eltråd på en distansisolator ca 15 cm (in mot hagen) i höjd med taggtråden, om man har eltråd & taggtråd på samma stolpe.
Läskigt att man får ha det så...:(

Nu har jag anmält det till kommunens djurskyddsinspektör. H*n hade redan sett det och visste precis var det var, men inte gjort nåt än! :confused: :mad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 208
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 483
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 382
Senast: Ceta
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon... 2
Svar
23
· Visningar
2 389
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Fri tillgång på torrfoder?