Stanna eller göra slut?

Sv: Stanna eller göra slut?

Fast det tycker jag är mindre intressant, det viktiga är väl att hon inte verkar kär.
Håller SÅ med. När jag läste posten tänkte jag mer "skulle jag vilja stanna i en relation om jag såg på den på samma sätt som TS beskriver sin egen?" NEJ. Vad killen känner eller inte känner är ju mindre viktigt här - TS verkar ju inte så överförtjust själv.
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Han måste nog jobba lite med sig själv innan han kan ha ett förhållande, tycker jag att det låter som. Det verkar som att han är väldigt egocentrerad.
 
Sv: Stanna eller göra slut?

vi har en del bra dagar då jag känner mig kär i honom.

Det här fångar väl rätt väl in att det inte finns någon anledning för TS att hålla liv i det här förhållandet.

Så viktigt är det ju inte alls att ha ett förhållande att det finns någon anledning att nöja sig med det där. Det där är ju snarare känslor som liknar hur det känns att ha ett småtrist jobb medan man letar efter ett bättre. Men ett jobb måste man ju ha, partner är tack och lov mer frivilligt.
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Det här fångar väl rätt väl in att det inte finns någon anledning för TS att hålla liv i det här förhållandet.

Så viktigt är det ju inte alls att ha ett förhållande att det finns någon anledning att nöja sig med det där. Det där är ju snarare känslor som liknar hur det känns att ha ett småtrist jobb medan man letar efter ett bättre. Men ett jobb måste man ju ha, partner är tack och lov mer frivilligt.

Så känner jag också. Kärleken bör vara alla dagar och efter tre månader ska det vara galet hett. Jag tycker inte det är värt besväret att jobba i den relationen ts.
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Mitt förhållande började rätt illa och inte långt ifrån vad du beskriver. Vi gjorde slut. Men han jobbade med sej själv precis som jag fick göra då och vi blev tillsammans igen. Det va inte lätt då heller men med åren så har allt strul varit värt det för oss.
13 år i år och jag blir lyckligare för varje dag. Men jag tror nog jag hade tur med en kille som faktiskt va kär och VILLE ändra sej för att det skulle funka..

Jag tror för övrigt att de flesta här har rätt. Det finns lättare sätt att starta ett förhållande.
Hur kär är du? Vill du börja med att må dåligt i ett förhållande som "kanske" kan funka med åren eller satsa på något som funkar direkt?
Hade jag inte varit så ung och upp över öronentokkär så hade jag nog betackat mej besväret då..
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Alltså jag har en bättre relation med killen som jag är kär i, även om han inte är kär i mig. Han hör av sig oftare än din snubbe verkar göra och har vi kommit överens om att ses så håller han det. Han svarar på sms och har han missat att han fått sms så ringer han upp istället. Vi ligger oftast när vi ses osv..

Men vi har inget förhållande, utan vi är vänner. Jag hade inte varit kvar om vi varit tillsammans och han betett sig så där.
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Jag tycker inte alls att det måste vara galet hett efter tre månader. Så funkar inte alla människor alls.

Däremot så tycker jag nog att TS relation verkar inte tillföra så mycket positivt på något plan.
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Jag håller med de andra, jag är också inne i typ 3 månader och min toyboy hör av sig minst 5 ggr om dagen , det är nästan så jag får tvinga honom att inte komma varje dag ...han är mer kär än jag i dagsläget men jag är ändå ljusår från din pojkvän....klart man vill ses...och jag är också en sån som inte vill ligga för nära för det blir varmt , men nu funkar det skapligt också for a while ...;)
så...He's not that into you .....skaffa nån som gillar dig mer tycker jag :)
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Håller med övriga. Det känns inte vettigt att vara med någon som man inte ens är säker på att man är kär i, och som inte verkar riktigt kär i en själv. Går man redan efter 3 månader och retar sig på saker är det nog inte rätt.
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Han är inte så mycket för att kramas och pussas, jag är en väldigt kramig person som behöver bekräftelse. Han vill ha sex typ 2 gånger i veckan, jag vill ha sex varje dag! Och han blir grinig om jag är för på och försöker oftare, jag har aldrig vart med om detta innan, killar brukar vara väldigt på? Han vill inte sova nära " det blir så svettigt då" och blir grinig om jag vill sova nära och kramas iaf... Han säger aldrig att jag är fin, att han tycker om mig eller är kär.

Jag och min kille är precis så här (bortsätt från sov grejen) och det är ett problem men det är antagligen vårt största problem också. Vi har varit tillsammans strax över 18 månader och varit sambos i ett år.

Jag trodde att det jag ville ha var en kille som alltid säger att han älskar mig och talar omhur fin jag är, ett riktigt hett förhållande där man har sex som kanniner och aldrig vill vara ifrån varandra.
Jag hade ett sådant förhållande i nästa 6 år men de konstiga var att jag aldrig kände att jag kunde lite på den killen, hur snäll han än var och hur förälskad jag än var. Jag kände att jag aldrig skulle våga ha barn med honom och jag skulle aldrig kunnat svära på att han var trogen även om jag aldrig fick bevisat att han var otrogen, alla "viste" också hur kära vi var. Ett Problem var att vi sällan gjorde saker tillsammans annat än att vara hemma, han ville liksom inte gå ut på fest mm och ha mig med även om han aldrig sa det rakt ut.


Men nu har jag alltså detta förhållande, killen säger aldrig att han älskar mig om jag inte frågar, inte heller att jag är snygg eller att jag ser bra ut och allt detta saknar ja men samtidigt har jag nog aldrig litat på någon så mycket som jag gör med denna man. Vi gör allt tillsammans(festar, har middagar, vinkvällar för bara oss för att inte tala om alla intesse som prominerar, fiskar, jagar, rider, åker skoter, tränarhund, åker skidor mm), vi hittar på saker, har alltid roligt och han ställer alltid upp och gör alltid det han säger att han ska göra. Ända gången vi verkligen myser är i sängen men han håller om mig hela nätterna som om han är livrädd att jag ska försvinna. Jag tvivlar inte en sekund på att han skulle göra allt för våra ev. Framtida barn oavsett om vårt förhållande håller eller inte. Vi har inte ett perfekt liv och vi har inte någon gulligull chargong i vårt förhållande och har aldrig haft snarare en chargong av små tjafs och små pikar dagarna i ända.

I hans värd är det "man kan säga vad som helst hur många gånger son helst utan att mena det men du vet vad jag verkligen känner genom det jag gör"


Det jag vill säga till TS är att bara du kan säga hur mycket orden "jag älskar dig" betyder för dig och hur stort behov du har av bekräftelse i form av att få höra hur vacker du är osv ett förhållande måste inte explodera av ostyrda känslor, kärek och lust är saker som ör svåra att förstå sig på men jag håller ändå med de flesta om att du låter inte kär, den här killen verkar inte ge dig det du söker efter. Värden är full av män så du kommer säker hitta någon som matchar dig bättre.

Lycka till
 
Senast ändrad:
Sv: Stanna eller göra slut?

Lite update, jag har haft en långt snack med killen och är kluven hur jag ska göra. Han är ledsen och säger att han inte gjort det här med flit och absolut inte vill göra mig ledsen, han har inte haft några längre förhållanden och är van och leva själv är väl det han tror det beror på. Han säger att han tycker om mig jättemycket och vill fortsätta, och vill bättra sig, frågan är om det är någon ide?

Jag blir ledsen av tanken av på att göra slut och jag tycker om den här killen egentligen men det har blivit så fel...
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Hur du ska göra kan nog ingen svara på. Du måste välja vad som känns bra för dej! Men jag förstår om det är svårt. Jag kunde aldrig avsluta och idag är jag så tacksam för det :)
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Varför inte ge dig själv en tidsram. Om det inte är bättre när den tiden gått ut, så gör slut, har det blivit bättre och går åt rätt håll, så fortsätt?
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Jag tror inte man ska ändra för mycket av den man är för att passa i en relation. Och i det här fallet gäller det er bägge. Det blir rätt mycket förändringar totalt, för att skapa ett förhållande som i bästa fall haltar.

Om man inte kan vara den man är i en relation, vem är då den andre tillsammans med? En vriden bild av den man var? Och blev inte partnern kär i den jag faktiskt var, när vi träffades? Kan man fortsätta vara kär i den som man blivit? (självklart kan man, men är man?)

Luddigt och filosofiskt, men rätt viktigt att fundera över, tror jag.

Själv är jag av den fasta övertygelsen att om det är svårt, jobbigt och kräver att jag förändrar mig till någon annan - då är det inte lönt.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag kommer ibland på mig själv med att tänka "äsch, orka" eller "vad spelar det för roll" kring saker som jag innan har lagt stor vikt...
2
Svar
27
· Visningar
1 666
Senast: lingonben
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 307
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 236
Senast: Modest
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp