Stanna eller inte stanna?

1. Det behöver inte vara något fysiskt fel på en för att man inte har sexlust
2. Man får sällan eller aldrig mer se lust av att bli pressad. Inte heller bör man ha sex trots att man inte är sugen. Det om något gör sex till något mindre trevligt.
3. Man får gå från ett förhållande trots att man har barn. Livet är för kort för att levas olycklig (eller för att levas med drömmar som man aldrig tar tag i)
 
"It doesn’t take a professional sex researcher or therapist to recognize that it’s probably okay, or even good, to choose to have sex for reasons like wanting to feel close to your partner, but harmful to have sex when it does not truly feel like a choice or we are trying to avoid negative consequences. "

https://www.psychologytoday.com/us/...ve-sex-even-when-one-partner-isnt-in-the-mood

Sex är olika för alla, andra skulle säkert också bli "skadade" eller bli för laddat med trekanter/sex med många olika partners/BDSM whatever, betyder inte det är samma för alla för du tycker det. Alla har rätt att tycka olika, och jag släpper detta nu då jag inte tycker tråden skall kapas med hela denna diskussionen.
 
"It doesn’t take a professional sex researcher or therapist to recognize that it’s probably okay, or even good, to choose to have sex for reasons like wanting to feel close to your partner, but harmful to have sex when it does not truly feel like a choice or we are trying to avoid negative consequences. "

https://www.psychologytoday.com/us/...ve-sex-even-when-one-partner-isnt-in-the-mood

Sex är olika för alla, andra skulle säkert också bli "skadade" eller bli för laddat med trekanter/sex med många olika partners/BDSM whatever, betyder inte det är samma för alla för du tycker det. Alla har rätt att tycka olika, och jag släpper detta nu då jag inte tycker tråden skall kapas med hela denna diskussionen.

Det går ju utmärkt att få närhet utan att ha sex, gränsen mellan förspel och sex är ju väldigt diffus. Grejen är väl att om man vill kramas så kramas men, om man vill kyssas så kysser man varandra om man vill smekas så smeks man osv. Att göra något av det är utan lust att göra det är en dålig ide.
Jag har också haft husfridssex även om jag kände upphetsning och fick orgasm under sexet så gjorde det ändå på sikt att min sexlust försvann helt.

Hur ska man veta om den andra går över sina egna gränser, hur vet man ens när man går över sina egna om man gör något som är lustbetonat utan lust?
 
Jag skiljde mig av den anledningen.
Allt var bra, inga bråk, respekt osv. Men ingen passion, ingen gnista.
Livet är för kort för att nöja sig med lugnt och tryggt.
Jag har dock inga barn att ta hänsyn till.

Samma lika här med. Vi har dock ett barn så beslutet var minst sagt skitjobbigt. I dagsläget är vi dock bra mycket lyckligare på varsitt håll (alla tre!) än vad vi var tillsammans.

Jag kommer aldrig "nöja" mig med någon igen, då är jag hellre ensam och lever loppan!

Jag har iaf bestämt mig för att aldrig linda in mig i giftemål, ekonomi, fler barn osv mer. Jag har en ny karl i mitt liv nu, men jag har mitt. Mitt hus, min bil, mitt barn osv, så den enda skillnaden som blir om det tar slut är att jag inte längre har någon man att klänga på och pussas med. Kommer utan problem kunna rodda runt allt ekonomiskt och bo kvar där jag bor, och köra den bilen jag har. Vill aldrig sitta i den sitsen att jag måste stanna för materiella saker/barn. Jag klarar mig sjukt bra ensam, och är inte det minsta rädd/orolig för det heller.

Nu är jag fortfarande upp över öronen förälskad i karln, 3 år senare, men vad jag känner om 1,2,3 år osv har jag ingen aning om, men det jag vet är att tar passionen slut, så tar förhållandet slut.
 
Samma lika här med. Vi har dock ett barn så beslutet var minst sagt skitjobbigt. I dagsläget är vi dock bra mycket lyckligare på varsitt håll (alla tre!) än vad vi var tillsammans.

Jag kommer aldrig "nöja" mig med någon igen, då är jag hellre ensam och lever loppan!

Jag har iaf bestämt mig för att aldrig linda in mig i giftemål, ekonomi, fler barn osv mer. Jag har en ny karl i mitt liv nu, men jag har mitt. Mitt hus, min bil, mitt barn osv, så den enda skillnaden som blir om det tar slut är att jag inte längre har någon man att klänga på och pussas med. Kommer utan problem kunna rodda runt allt ekonomiskt och bo kvar där jag bor, och köra den bilen jag har. Vill aldrig sitta i den sitsen att jag måste stanna för materiella saker/barn. Jag klarar mig sjukt bra ensam, och är inte det minsta rädd/orolig för det heller.

Nu är jag fortfarande upp över öronen förälskad i karln, 3 år senare, men vad jag känner om 1,2,3 år osv har jag ingen aning om, men det jag vet är att tar passionen slut, så tar förhållandet slut.

Håller med i allt.
Jag vill inte att min partner ska vara min bästa vän. Klart att vi ska vara nära, dela tankar osv men jag ser lite olika på vänskap och andra relationer.

Det här med att vara kär kan jag inte relatera till, jag tror inte ens på kärlek.
Jag vill ha passion, attraktion och personkemi. Finns inte det är det kört.
 
Senast ändrad:
Hur vet vi att han inte gör någonting?

Jag känner att det blir så mycket spekulationer kring den här mannen, och så otroligt hårda analyser. Och att som @Loons föreslå att han ska ha sex fastän han inte vill, det är fan gräsligt alltså.

Jag spånade loss för att se vad som hände. Ingenting kändes bättre att skriva än att gissa.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 023
Senast: Whoever
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 406
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 676
Senast: Dorinda
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 400
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp