Står det idiot i pannan på mig???

Trolla

Trådstartare
För några år sedan, men 4 v kvar till förlossning så kom jag på min man med att sitta på olika dejtingsidor, det fanns mängder med olika konversationer på hans Facebook från många olika kvinnor, vissa (fd) bekanta till oss båda!!!

Jag blev, såklart, arg ledsen o besviken, dock ficka jag bara lama förklaringar... Han försökte skylla det på mig, jag va ju " gravid o tråkig"!

Jag hittade en egen lägenhet och flyttade ut 3 dagar efter förlossningen..

De kommande månaderna var han som en ny människa! Det hela slutade med att vi bestämde oss för att glömma det förflutna och gå vidare!

Allt har gått bra, tycker jag iaf!

Dock fick jag ett meddelande på Facebook idag... Han finns ännu en gång på dejtingsidor o utger sig för att söka kvinnor...

Jag ORKAR inte.....................
 
Tyvärr är det ingen idé att vara tillsammans med en sådan oärlig person. Vill du inte leva ett sådant liv ska du inte leva med denna mannen. Vill du att han ska lägga all sin tid och energi på dig och eran familj är det fel för dig att vara tillsammans med honom.

Men för att du ska lära dig någonting i processen och för att du ska utvecklas och komma vidare och inte göra samma misstag igen, ifrågasätt hur det blev så. Det är bara hans fel att han har intresse för andra kvinnor och väljer att leva ut dem, men vad är det som gör att ni inte kan kommunicera om detta? Vad är det som gör att han inte kommer till dig och berättar för dig att "nu börjar jag känna sådär igen att jag intresserar mig för andra, så nu är det dags att du och jag tar tag i oss och hittar tillbaka till vår intimitet"?
 
Det är väl något han själv, snarare än TS, borde fundera över.
Nej, jag tycker att båda ska fundera på saken annars lär man sig ingenting. Varför pratar inte mannen med henne? Är det för att han har kommunikationssvårigheter? Har han det så är det ju viktigt att komma fram till att han har det och se tecknen och likheterna i andra män. Ser man inte det, så är det lätt att man blir tillsammans med en likadan man och får gå igenom samma sak igen. Och igen. Och igen. Bättre att lära sig av sina misstag.
Är det så att hon blir tokig så fort han berättar någonting som är "negativt" så bör man ju också fundera på hur man tar det och hur man undviker att vara en person som andra undviker att berätta saker för eftersom det ballar ut.

Oavsett vilka problem som finns och vems fel det är, så är det alltid bra att analysera läget - så man slipper gå igenom samma grej igen. Det har ju ts redan testat på liksom.
 
Nej, jag tycker att båda ska fundera på saken annars lär man sig ingenting. Varför pratar inte mannen med henne? Är det för att han har kommunikationssvårigheter? Har han det så är det ju viktigt att komma fram till att han har det och se tecknen och likheterna i andra män. Ser man inte det, så är det lätt att man blir tillsammans med en likadan man och får gå igenom samma sak igen. Och igen. Och igen. Bättre att lära sig av sina misstag.
Är det så att hon blir tokig så fort han berättar någonting som är "negativt" så bör man ju också fundera på hur man tar det och hur man undviker att vara en person som andra undviker att berätta saker för eftersom det ballar ut.

Oavsett vilka problem som finns och vems fel det är, så är det alltid bra att analysera läget - så man slipper gå igenom samma grej igen. Det har ju ts redan testat på liksom.
Fast allt är ju inte kommunikationssvårigheter. Jag tycker att du lägger en del av ansvaret på henne med ditt resonemang, att det här nog inte hade hänt om de kunnat prata med varann. Men det har vi ju ingen aning om. Han kanske bara är en skitstövel? Hans förklaring efter förra vändan tyder ju på det.
 
Jag ORKAR inte.....................

Och det ska du ju inte heller. Han får orka med sig själv istället.

Men se inte den här tiden som bortkastad, som att det "stått idiot i pannan" på dig. Du har inte gjort fel. Att du tycker ni har haft det bra tillsammans kan ju mycket väl stämma dessutom, att han förstör det nu betyder ju inte att det bra inte fanns. Låt honom inte skuldbelägga dig igen med sina bortförklaringar dock, det var inte lite fult att hans beteende skulle ligga på att du var "gravid och tråkig"! Vilket as...
 
Känner några såna där och ptja.. Man kan skrubba en zebra med blekmedel om man vill, men ränderna går aldrig ur och faktiskt är det rätt vanligt att de "bättrar" sig en period om de blir påkomna och de jobbar stenhårt för att vara kvar med nån de egentligen inte vill ha eller är lycklig med. Dvs de slutar inte, med de blir duktigare på att smussla och dölja vad de håller på med, men med tiden så börjar de slappna av, göra misstag och blir därmed påkomna. Igen.

Bara att lämna.
 
Hans beteende har inget med dig att göra, det är inte ditt fel och det är inte du som är en idiot

Länna honom, hoppas ingen annan vill ha skitstöveln heller.

Jag skulle inte lagt någon tid på att ens prata med aset, han är inte värd tio minuter mer av din tid
 
Fy vilken taskig tajming. Men det är väl aldrig rätt tidpunkt att upptäcka att man lever med ett oärligt svin?

Se det inte som bortkastat. Tyvärr lär man sig alltid något på det som inte funkar. Du har gjort det en gång, du kan göra det igen. Du har flyttat från honom innan, du kan göra det igen.

Fokusera på dig och ditt, låt honom stå utanför ert liv. Vill han vara pappa - fine. Men han kan inte nästla sig tillbaka med lama ursäkter och förklaringar.

Förstår att det känns som du inte orkar, men det gör du. Du ska bara göra om det du gjorde innan.
 
Det låter väldigt ledsamt, och jag förstår verkligen att TS känner sig sviken.

Samtidigt tänker jag i liknande banor som @Ramona.
Det kan absolut vara så att den här mannen skitit i det blå skåpet och det enda vettiga för TS är att avsluta relationen som den ser ut idag. Det tror nog jag också. Han kommer naturligtvis alltid att vara pappa till deras gemensamma barn och därför behöver de ha en fungerande kommunikation kring åtminstone den biten.

Men samtidigt tycker jag att det är orimligt att spekulera kring orsakssamband utan att ha någon aning om vilka relationsmönster som kan finnas - eller inte finnas - mellan TS och hennes man. Jag pratar inte om skuld, utan om att förutsättningslöst försöka se orsaken till hans agerande. Han kanske bara är en respektlös och oärlig skitstövel genom arv, miljö och uppväxt, absolut. Men det förekommer (fortfarande utan skuld) att beteendemönster påverkar varandra, och sådana mönster kan definitivt vara värda att bli medveten om.
 
Bara lämna aset.
Han bekräftade vilken skitstövel han är när han svarade att TS "är gravid och tråkig". Ett sådant enormt ärkesvin. Man är ju två om att bli gravid, även fadern har ett ansvar under graviditeten.

Hur en del här i tråden kan lägga över ansvaret på TS förstår jag inte, hur tänker ni?
Det kvittar väl varför han gjort som han gjort, han är och förblir ett as oavsett.
 
Av ungefär de orsaker som Ramona pekade på.

Känner man att sådana funderingar, och eventuella insikter, är helt irrelevanta så ska man naturligtvis inte ägna sig åt dem. Men ibland, någon enstaka gång - jag säger inte att det gäller specifikt här för jag känner ingen av parterna - kan det finnas vinster i att varsebli beteendemönster. Både andras och i förekommande fall egna.
 
Nej. Det finns ingen vinst i det. Det finns nämligen inget beteende hos den ena partnern/ts som på något sätt ursäktar den andre partnerns beteende.
Men det finns väl självklart fördelar i att se sina egna och andras mönster?

För att kunna jobba med sin egen respons på andras handlingar. Jag har gjort det själv, just för att slippa hamna i samma mönster gång på gång.

No change, no change.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 202
Senast: alazzi
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
4 848
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 787
Senast: AraSlei
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 772
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp