Star Trekk Gaiter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Star Trekk Gaiter

den kanske heter så nu? den från kaupre?

jag har inte islandshäst, men har en häst som är svår med sadlar.
den modellen ser mkt trevligare ut än dressyrsadeln.

så lämna gärna info om den...
klarar den av även högre manke?
hur är knästöden för ryttaren?
(jag gillar stora stöd)
Ger den bra bogfrihet?

finns det ngn engelsk sadel som den påminner om?
 
Sv: Star Trekk Gaiter

Ja, den från Kaupre, eller min är inte köpt där men de från Kaupre är från samma tillverkare.

Jag vet inte riktigt om den kan komma att klara av högre mankar, min islandshäst har just inte mycket till manke. Skickar med lite bilder här under så får du avgöra själv!

Jag tycker stöden är sköna! Lagom stora, inte megastora och inte små, utan mittemellan. De räcker absolut till iaf!
Bogfriheten är mycket bra, den har ju bakåtskurna kåpor som verkligen lämnar bogarna fria och som gör det nästintill omöjligt att sitta i stolsits ;)
Min sadel! 16,5 i sitsen, ca 43 cm lång.
startrekk_island_010_1196106231.jpg

http://yeahnny.blogg.se/images/startrekk_island_010_1196106231.jpg
På hästen min
http://farm3.static.flickr.com/2021/2066860512_54319798d3.jpg?v=0

Sadeln jag provade ut, 17,5 i sitsen. Sadeln ligger på samma häst som ovan.
http://flickr.com/photos/eitill/sets/72157600733174630/
 
Sv: Star Trekk Gaiter

jättesnygg!

fler får gärna svara...ja ang Stratrekk island då...
behöver inte va gaiter,,,blir väl ändå en island iaf.
 
Sv: Star Trekk Gaiter

Har haft för mig att Gaiter och Island är olika namn på samma modell men kanske jag haft fel. Har ju inte studerat dem så ingående (ännu). Hur är det egentligen?
Om de är olika - vad skiljer dem då åt?
 
Sv: Star Trekk Gaiter

Har haft för mig att Gaiter och Island är olika namn på samma modell men kanske jag haft fel. Har ju inte studerat dem så ingående (ännu). Hur är det egentligen?
Om de är olika - vad skiljer dem då åt?

Det är nog ganska mycket som skiljer.
Största skillnaden är väl att Gaitern har löstagbara syntetstoppade bossor medan Island har vanliga bossor som är ullstoppade.
Har inte sett Gaitern live, så jag törs inte svara på exakt vilka skillnaderna är.
 
Sv: Star Trekk Gaiter

Jo, kollade upp saken själv också litet närmare och insåg att det nog inte alls är fråga om samma sadel. Så går det när man inte ids kolla ordentligt utan bara antar saker o ting. :angel:
Men nu vet vi det i alla fall. Islandsmodellen såg nog trevligare ut än Gaitern, enligt min smak i alla fall...
 
Sv: Star Trekk Gaiter

Puttar upp den här tråden då jag vill veta lite om ST gaiter, vad jag har förstått är det skillnad på den och ST island.. :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Under lördagsmorgonen avgjordes Agria Star of Tomorrow för 6-åriga hästar i en 1.35-hoppning. Segern gick till Niklas Arvidsson från...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
Dressyr Någon mer än jag som följer tävlingarna? Jag hejar ju lite extra på Hollands Fergusonavkommor, får hoppas på min största favorit...
Svar
12
· Visningar
1 293
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Det var tjejerna som regerade i toppen när första omgången av Agria Star of Tomorrow för 7-åriga hästar skulle avgöras under...
Svar
0
· Visningar
131
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdag eftermiddag avgjordes finalen i amatörtouren Equality Line Rising Star Silver i en 1.25-hoppning. Ekipagen har kvalat till...
Svar
0
· Visningar
114
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp