Star-Trekk

B

**BORTTAGEN**

Finns visst att få tag i sverige nu på Equisoft! Någon som har testat denna sadel eller vet mer om den än vad jag gör? Hur är den i jämförelse med tex Torsion? Blir jätteglad om ni vill dela med er av era erfarenheter och funderingar om denna sadel! :bow:
 
vart finns den att få tag på!? är equisoft en butik eller är jag helt ute och cyklar? :confused:
 
Har sett bilder på en begagnad Star-Trekk, efter att ha utvärderat det jag såg där avskrev jag den innan jag ens provat den...
 
Ja, berätta varför du inte gillade det du såg på den begagnade Star Trekken?? Jättenyfiken ju! Ska köpa bomlöst men är väldigt osäker på vilken modell jag ska välja...

Tyckte det verkade väldigt bra med "bossor" under på Star Trekken som bildar kanal.
 
På de bilder jag sett av den begagnade fanns rätt avslöjande detaljer att t ex pommellen fram legat mot hästen. Vidare ger tydligen möjligheten till en bred kanal att det på en så tunn sadel finns risk att sadeln sviktar ner i ryggraden (sadeln är tydligen inte så uppbyggd som t ex Torsion vad jag förstått).

Det som jag från början såg som en fördel visade sig vid närmare påsyn vara en nackdel. Jag anser mig inte tillräckligt duktig för att utvärdera att sadeln verklien inte vid någon tidpunkt går ner i ryggen, dessutom tycker jag att bossorna ger samma nackdelar som en bomsadel, d v s för dålig tryckfördelning .

Detta är givetvis bara min egen utvärdering utifrån det material jag sett på använda sadlar. Det har fått mig att avstå från det här, för bomlösa sadlar dyra, alternativet. Särskilt med tanke på att det vad jag sett inte finns någon bredare utvärdering ännu.
 
Reklam-stopp!!

En gång för alla - De som har ridshoppar och säljer t.ex. sadlar får INTE sitta här och göra reklam för sitt sortiment . Att svara på frågor om saker, precis som andra användare, är helt ok. Men nu har det varit alldeldes för mycket reklam för dessa sadlar från de som säljer dom i Sveriga. Jag kommer att fortsätta att plocka bort all reklam, om eftersom ni, trots varningar, fortsätter med reklamen, så tröttnar jag snart på er och kommer att plocka bort allt ni skriver alt. ser till att ni blir avstängda.

Nu har vi fått in den bomlösa sadeln Star-Trekk, den är jätteskön. Detta är tydlig reklam och naturligtvis förbjudet. Varför är det så svårt att förstå? :mad:

/Trött och klart irriterad moderator som inte vill spendera mer tid på att jaga reklam.
 

Liknande trådar

Kultur Något jag kom att tänka på när jag tittade på Luciamorgon i morse är vilken enorm mängd svenska julsånger det tycks finnas. Då menar jag...
Svar
8
· Visningar
874
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 946
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
427
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp