Starka tjocka hårsnoddar...?

iNHALE

Trådstartare
Min gamla älsklingssnodd börjar bli slö och uttänjd så nu behöver jag några nya. Vet någon var man kan få tag på starka hårsnoddar, helst ganska tjocka, som orkar hålla upp tungt och tjockt hår utan att verken gå sönder när man ska sätta upp håret, eller blir slöa så att hästsvansen segar ned mer och mer? Har en trogen gammal snodd som hållit sig i många många år, men nu är den slut och duger inte till höga hästsvansar längre. Har testat en hel del men de flesta antingen orkar inte hålla upp hästsvansen, går inte att spänna åt tillräckligt, eller så spricker de när man ska sätta upp håret....
 
Men oj, hur har du lyckats få en snodd att räcka i många år? :D Jag avverkar snoddar i parti och minut känns det som. Men det ser jag inte som ett speciellt stort problem eftersom att jag ser till att ha ett lager hemma. Men om du nu vill ha en och samma trotjänare så kanske en sådan där spiralsnodd kunna fungera?
 
Vet inte riktigt, den här snodden är någon slags superman bland snoddar :D Spiralsnodd har jag klämt på i affären, men när man drar ut dem en bit så stannar dem där och drar ihop sig lååååångsamt. Känns som att de knappt är någon spänst i dem alls :crazy:
 
Inte tjock men jag tycker Blax är överlägsna. Jag har tunt, fint, glatt och mycket hår (alltså många många hårstrån men väldigt tunna sådana) som tar sig ur det mesta men Blax sitter alltid.
 
Spiralsnoddar är nog de sämsta om man har tjockt hår, de segar direkt.

Jag har ett par snoddar som är liksom 3 sammansatta. De är så grymt bra! :love:
10712369_10152398537717029_6510861632822653156_o.jpg

Det är såklart den vänstra. Den i mitten är normalstor, och den högra är en barnsnodd/sån jag använder i flätor.
Om någon vet var man kan köpa fler sådana så säg till! ;) Tror jag köpte dem på HM för typ 5 år sedan. De stora HÅLLER, de andra avverkar jag på kanske något halvår?

Jag har för övrigt börjat använda hästsnoddar, de fungerar kanon till flätor! Tyvärr orkar de inte hålla upp någonting. Jag tycker dessutom att det gör så jäkla ont i både hårbotten och nacke att ha mitt hår uppsatt en längre tid.
 
Min gamla älsklingssnodd börjar bli slö och uttänjd så nu behöver jag några nya. Vet någon var man kan få tag på starka hårsnoddar, helst ganska tjocka, som orkar hålla upp tungt och tjockt hår utan att verken gå sönder när man ska sätta upp håret, eller blir slöa så att hästsvansen segar ned mer och mer? Har en trogen gammal snodd som hållit sig i många många år, men nu är den slut och duger inte till höga hästsvansar längre. Har testat en hel del men de flesta antingen orkar inte hålla upp hästsvansen, går inte att spänna åt tillräckligt, eller så spricker de när man ska sätta upp håret....

Håller med om blax, finns bla på kicks. Jag har långt och tjockt hår och de är super!!
 
Och jag är väl en av få som gillar spiralsnoddar då. De drar kanske ihop sig långsamt, men snoddarna behöver inte sitta så hårt för de liksom nästlar in sig i håret istället för att bara spänna runt. Funkar bäst av det jag provat på mitt tjocka och tunga hår. Vanliga snoddar glider ner direkt.
 
Jag gillar också spiralsnoddar! Använder nästan aldrig vanliga snoddar längre.
Mindre slitage och sitter bättre!
 
Spiralsnoddar helt klart! :up: Mina har jag köpt hos frisören och dem har hållit hur långt som helst, över ett år trots daglig användning.
 
Jag hittade en jättebra sort på Glitter har jag för mig att det var. De är utan metallclip, och ser vid första anblick rätt små ut. De är också rätt "stumma" i resåren om du missförstår mig rätt - men de sitter verkligen som berget!
Ser ut ungefär som dessa från H&M, men lite mindre och tjockare "vävda", men som sagt väldigt hållbara och bra. http://www.hm.com/se/product/53992?article=53992-B#article=53992-A
Jag har förövrigt 103 cm långt hår (ja, jag har mätt...) och det räcker mig ner till lite mer än halva låret. Tjockt är det också.
 
Ni som köpt bra spiralsnoddar- har ni gått på niten dåliga spiralsnoddar? Var har ni köpt de bra?

@Dressyrtjejen_97 är de också limmade som de på bilden? Spricker de inte? Stumma hårsnoddar är typ det värsta jag vet, men jag blir gärna motbevisad... ;)
 
Ni som köpt bra spiralsnoddar- har ni gått på niten dåliga spiralsnoddar? Var har ni köpt de bra?

@Dressyrtjejen_97 är de också limmade som de på bilden? Spricker de inte? Stumma hårsnoddar är typ det värsta jag vet, men jag blir gärna motbevisad... ;)

Ja, det är limmade sådär. Och nej, inte i första taget iaf! En av mina sprack tillslut - efter ungefär 10 månaders daglig användning....:grin:
Jag tycker det är jättebra, då blir det stabilt och bra, ungefär samma effekt som när man har dubbla snoddar :)
 
Ja, det är limmade sådär. Och nej, inte i första taget iaf! En av mina sprack tillslut - efter ungefär 10 månaders daglig användning....:grin:
Jag tycker det är jättebra, då blir det stabilt och bra, ungefär samma effekt som när man har dubbla snoddar :)
Ah, okej! Kanske ska testa då..
Anledningen till att jag inte gillar snäva tofsar är att då lyckas man inte få det där sista omtaget som gör att det sitter bra, och då måste man ha perfekt tjocklek på håret för att det ska passa. ;)
 
Jag har ganska tjockt, midjelångt hår. mina favoritsnoddar är typ stickade utan metallclips, de är väldigt elastiska, kan inte gå av och jag inbillar mig att de sliter mindre på håret. De sitter jättebra på plats. Typ såna här: http://www.hm.com/se/product/22062?article=22062-K men jag har köpt liknande på Ica också :)
Plus ett på de här!! jag brukar iofs ha en kombo av typ två av dessa samt en sån som @Dressyrtjejen_97 visade upp. Har långt, tungt och mkt blankt hår och precis som tidigare konstaterats - endast en tofs funkar ej!!! Har aldrig testat spiral iofs men tycker de verkar göra ont när man ska dra ut dem för att plasten borde fastna mot håret?
 
Plus ett på de här!! jag brukar iofs ha en kombo av typ två av dessa samt en sån som @Dressyrtjejen_97 visade upp. Har långt, tungt och mkt blankt hår och precis som tidigare konstaterats - endast en tofs funkar ej!!! Har aldrig testat spiral iofs men tycker de verkar göra ont när man ska dra ut dem för att plasten borde fastna mot håret?
Aldrig tänkt på att de skulle fastna eller göra mer ont än andra snoddar..
 
Jag har precis köpt de nya silikonsnoddarna från Uhip! Förstår ärligt talat inte hur jag har klarat mig innan?! Jag har kanske inte så långt hår, lite längre än axlarna, men JÄTTEtjockt hår. Det har alltid varit ett problem med att hitta snoddar som håller håret på plats i längre än en halvtimme. Men tadaaaaa! Uhip :heart
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin (Mycket viktig tråd!!!!) Jag har nu accepterat det faktum att mitt numera långa hår inte bara är en fas jag går igenom, utan det verkar...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 300
Senast: Krystalline
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 538
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 997
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är glad över att jag är frisk, och att mina nära och kära lever och är friska. Men det faktum att jag är glad och tacksam över det...
Svar
0
· Visningar
904
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp