Start och stopp och start och stopp

Jag försöker få saker gjorda. Idag har jag planterat 5 tomatplantor i växthuset och installerat en bevattningsslang där.

Men sen gick jag in och åt. Och sen hamnade jag på soffan. Jag borde gå ut och stänga av vattnet till växthuset.

Igår lyckades jag så frön i "svarta lådan". Lurade mig själv att jag bara skulle hämta fiberduk. Sen skulle jag bara hämta vatten. Sen skulle jag bara så fröna. Och när det var gjort så måste jag ju vattna och täcka.

Nu borde jag också gå ut och rensa en kvart i en rabatt. Och så tänkte jag gödsla. Och så ska jag måla klart kupmaterialet.

Och mellan de saker jag gör så vilar jag. Hur länge är ok att vila? När behöver jag starta och när är det ok att stoppa?
 

Jag måste numer också leva mitt liv efter samma metod för att hålla fysiskt.
Men hur gör man?
Att hitta den rätta metoden och att kunna hantera frustrationen, skulle jag lyckas med det så skulle jag vara ganska nöjd (tror jag).

Så jag har inga tips alls tyvärr, men delar frågeställningen med dig (trots att jag gått hos en KBT terapeut som "skulle lära mig att hantera det" - jag fattar fortfarande inte!).
Jag ville bara säga till dig att du inte är ensam och det är svårt :heart
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Klockan är bara lite över ett och jag har redan fått en del gjort idag. Först rensade jag svarta lådan. Den är 3 kvm stor. Där ska jag...
Svar
2
· Visningar
585
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 082
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 061
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 421
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp