Starta eller inte?

FT_ryttare

Trådstartare
hejsan!!
jag har beslutsångest.
Har hittat en tävling i slutet av maj som jag skulle vilja starta på ..debutant för häst.
problemet e att min häst går som dressyrhäst. o han gör de utav den anledningen att han e väldans tittig o feg.
men jag skulle så gärna vilja starta.
Han har tränat terräng på just den banan tidigare. och tror inte så mycke på skaderisken eftersom när han stannar så e d flera meter före och tycker haninte att de e läskigt så hoppar han. så han springer aldrig in i hindren o nitar sista språnget... vilket jag tycker e bra!!!!
så frågan är om jag ska anmäla mej o satsa på att vinna dressyren :D ta mej igenom hopp provet :smirk: o sen riskera att bli utesluten på terrängen! :p
eller om jag istället ska åka på en dressyrtävling samma helg...och träna mer innan jag startar debutant.
hur pass mycke svårare är debutanterna i år??? för visst skulle dom blir svårare pga. att nån klass plockades bort.

Sara
 
Starta!! Annars kommer du ångra dig!! Desutom så behöver alla hästar några starter (din kanske behöver flera) innan de kommer på hur de ska "bete" sig i terrängen. Ut och galoppera och öva på att han ska gå fram så fort du ändrar din sits och ev lägger på lite skänkel. Lär gärna in någon effektiv rösthjälp också för "nödsituationerna" ;)

Debutat ska höjas men det kommer väl ta ett tag innan alla banor höjt sin svårighetsgrad.

Lycka till!!!
 
nu har jag anmält mej.. mamma skakar skeptiskt på huvet.. hehe men jag tror vi kommer ha supersköj iaf!! e 2 år senjag tävlade ft nu.. Längtar!!!
ska bli kul o rida ett deb. dressyr med min kille som jag tävlar msv på i vanliga fall.. :D
 
Klart du ska starta! Jag har oxå en dressyrhäst som totalvägrade att hoppa sista träningen. Jag startade ändå för 2 veckor sedan o kom 3:a av 50. Satsade på en bra dressyr o sedan var det bara till att sparka runt honom. Låter som att vi är i samma sits.... Så kan det gå :rofl:
 
har för mig att det bara var 100-klassen som skulle bli svårare
 
hej! hha ja d låter verkligen som om vi e i samma sits..fast man kan inte vara för tuff på honom för då galopperar han inte ens fram utan då står vi still..hehe
vad hade du för dressyr??
hoppa kunna ligga runt 40..helst under..hihi måste ha stort förspprång"!"
 
Hej, nej man har sagt att både 90 och 100 ska bli lite svårare, för att förbereda bättre för högre klass. Tror inte att 90 blir mkt svårare, men man får t ex ha ett par fler kombinationer, något mer typ-hinder, för att visa att hästarna är mer ridbara. Nog ingen fara för en dressyrhäst, men mer för dem som kunnat "flänga" runt på bara enkelhinder förut. Hindren ska inte vara större eller läskigare om du förstår hur jag menar.
 
hej!
den blir alltså tekniskare..
d e ju väldigt bra då man ser vissa som inte har en chans o få stopp på sina hästar.
Lydnaden är det ju definitivt inget problem med hosm ej..han blir snarare för lydig!! däremot så blir han lite fundersam ibland då d e kombinationer.
o alla hinder e ju läskiga på sitt vis..*flin*
synd att hon har gjort illa sej carmenzita.
 
Hej igen,
45 straff efter dressyren hade jag. Den som vann hade 42,6.
Kör nu hårt o lova att komma tillbaka o berätta hur det gick :)
/Lina
 
hejsan!
japp lovar o rapportera om jag överlever åd..*flin*
bara 2 veckor kvar nu..*tjoho*
måste bara tränalite hoppning oxå nu.. hehe ..

kram
 

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 539
Senast: Görel
·
Utrustning Hejsan! Jag har ett 15årigt dressyrsto som med tidigare ägare gått upp till medelsvår A med placering, och med tanke på att jag...
Svar
8
· Visningar
2 235
N
Fälttävlan HJÄLP! Har en helt underbar häst som ÄLSKAR fälttävlan, men jag har ett stort problem... Jag kan inte hålla honom i terrängen! Han...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 570
J
Fälttävlan är fälttävlan ngt för mej? Javisst! eller är vi för klena för det? tog ft-kortet oktober 2006. båda jag och ponnyn var i toppform...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: jagvillvaraifred
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Min sambo mår dåligt av hunden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp