starta kanindaghem?

Tinuri

Trådstartare
ngn som har erfarenhet?

jag äälskar ju kaniner!! haha lite "barnslig" 16 åring men jag total älskar dem, nästan lika mkt som hästen!

har inbland fått tanken att starta ett litet kanindaghem några veckor på sommarlovet, då jag ä hemma, och kanske tjäna en liten slant på det.. vet många som inte riktigt vet vad de skall göra med kaninerna på sommaren :idea:

skulle ju kunna skaffa ett par rävburar som man bara bygger upp på ben så de inte är direkt emot marken.. har ju redan två rasthagar somman skulle kunna låta popparna vara i :idea: en i taget alltså ;)

ngn som har gjort ngt liknande?? :D

(kan ju även säga negativa saker.. som oplanerade parningar och kaniner med sjukdomar osv.. så denna dröm förblir en dröm ;) )
 
Sv: starta kanindaghem?

jaa, bland mina vänner är det iaf barnsligt med kaniner ^^ nog för att det är samma sak me nästan alla andra djur :P

haha bra, då är vi två :)
 
Sv: starta kanindaghem?

Vad är det för barnsligt med att tycker om kaniner? :p

/ Lacket, som älskar kaniner och snart fyller 20

Undrar jag med.

/vego96, som också älskar kaniner och snart fyller 30. :D

TS: kanindagis låter som en mkt bra idé, testa att göra en liten marknadsundersökning först och se om behovet finns. :idea:
 
Sv: starta kanindaghem?

jag äälskar ju kaniner!! haha lite "barnslig" 16 åring men jag total älskar dem, nästan lika mkt som hästen!

ang barnslighet om man har kaniner...
Då är jag totalt hopplöst jättebarnslig då eftersom jag har så mkt smådjur :angel:
2 kaniner, 12 småfåglar, 1 hamster, 1 akvarium, 1 misse, plus två hästar som dock inte räknas som smådjur.

Nej du, inte är man barnslig bara för att man älskar djur inte! Jag är snart 24 år, med eget hus och mogen när det gäller, så inte tycker jag att jag är barnslig bara för att huset är fullt av snådjur inte.
Igår hittade jag sambon när han umgicks med hamster, det var faktiskt härligt att se.


ang din ide med kaninhem under sommaren, det låter som en bra ide. Se till att du har lättskötta burar bara, eftersom du antagligen måste decinficiera (stavning?) dem mellan kaninera.
Kontrakt är att rekommenderas.
Och en annan sak, se gärna till att det finns ett stängsel runt alltihopa ifall en kanin ly´ckas rymma ut frpn buren.
 
Sv: starta kanindaghem?

jaa, okej,, jo jag överstädar mina burar på sommaren :angel:

ojj det skulle vara roligt, får se om det finns några som skulle vela komma hit med sin kanin sen då.. många åker ju lixom till villan osv på sommaren :idea:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp