Startkit köpa häst

Annapanna12345

Trådstartare
Mamma ska skaffa pålle igen efter många års uppehåll och hon fyller år om 2 veckor så tänkte ett startkit som present men jag är inte insatt vad bör de innehålla? Om jag köper en rykt låda och fyller den tex 🙂
 
Ryktlåda låter som en fin ide :). Den kan du fylla med tex ryktborste, ryktskrapa, rotborste, rotviska, pigg/sarvis-borste eller magic brush, mankam, man och svansborste, hovborste, hovkrats, pannborste, sax, pälsglans.
 
Skulle jag köpt häst och inte hade några grejer hade jag blivit väldigt glad över en ryktlåda med en uppsättning bra borstar (finns lite dyrare som man sällan unnar sig själv. Någon hårdare, någon mjukare, ryktborste och skrapa och kanske magic brush/piggborste), några hovkratsar (de försvinner alltid), en hårborste/mankam, en typ kökssax, mansnoddar och möjligen typ schampo, pälsglans och hovfett om man vill piffa till det :).
 
Går du in på en hästaffär, t ex H**ks, så kan personalen hjälpa dig.
Det gjorde min syster en gång, hon bad helt enkelt om förslag på julklapp för xx kr till någon som hade häst. Jag fick ett par fina handskar och en sadelvärmare i fårskinn.
 
Jag slår ett slag för furminator! Eller liknande! Grymt när hästen fäller :) sån hade jag blivit glad för i ryktlådan!
 
Jag älskar min ryktborste från William Leistner, dessutom med min hästs ras-symbol i borsten. Mycket uppskattad present från sambon.

Näst efter den är det själva Ryktväskan (från Whitaker) som är min favorit. Med nät i botten så damm och skit trillar ut.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
678
Senast: skiesabove
·
Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Acto
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 723
Senast: Mia_R
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 560
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp