Bukefalos 28 år!

Startklart

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag plingade det till i mobilen med ett sms från min HV som meddelade att båda gossarna fått nya skor, så det var bara att börja rida. :) Idag hann hon dock inte med men hon tyckte jag kunde ta in W, borsta lite och bekanta mig med honom, så kunde vi ta en liten sväng i morgon.

Det visade sig att W tyckte det var riktigt läskigt att stå i stallet själv. Han steppade nervöst omkring och släppte den ena :turd: efter den andra :turd:. Men han blev i alla fall lite lugnare när jag pratade och kliade på honom. Det känns ju inte direkt som att man bara kan sitta upp och rida på honom, utan man får börja med annat först. Med sällskap går det förmodligen bra att rida, men på egen hand... nej, jag tror inte det. Inte helt omedelbart i alla fall.

Jag får väl börja med att ta in honom dagligen, borsta, prata, klia och muta med gottis.

I helgen var jag f.ö. på CR-helgläger på ridskolan. Det var Lotta (nivå 4 tränaren) som höll i det. Jag kan bara konstatera att ju mer jag rider för henne och lär mig om de teoretiska bitarna, desto mer gillar jag det. Uppenbarligen har jag också uppnått nivån "kompis-stammis" på den här ridskolan, för jag välkomnades med en kram av min ordinarie ridlärare när jag kom dit. Det här var två dagar med mycket prat, varvat med skratt och gapflabb. Och så var det ridning förstås. Jag fick rida connemaran som jag är bekant med sedan förut. Första dagen var hon brunstig så då hade hon annat i tankarna än att gå på ridbanan, men andra dagen gick det bättre.

Nu är jag riktigt peppad på att börja med lektionerna igen. Höstens planering var visst inte riktigt klar än, men skulle vara det snart, så då kan jag boka in lektioner.

Helglägret blev också som en liten minibuketräff då även @cassiopeja och @Zaga nappat på det. Zaga var bussig och filmade lite under sista dagens ridlektion. Det är alltid nyttigt att se hur det ser ut utifrån. Jag kan konstatera att även om mina vrister var bra så var inte mina händer det. Det är bara att fortsätta öva.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 784
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 994
Senast: Solstig
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: Bison
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp