Startklass och apellklass moment punkt för punkt?

Mimmi_Babiana

Trådstartare
Det finns säkert någon sida där man kan hitta alla momenten som innehåller tex startklass och apellklass. Någon som vet vart man kan hitta det? Just nu tränar vi även moment som kommer i dom högre klasserna och allt känns väldigt rörigt vad som tillhör vad 🙈
 
Det är bara i första klassen som momenten går i specifik ordning. I högre klasser kan tävlingsledaren välja att kasta om momenten.

Jag har varit med om ändrad ordning även i startklass men det var pga Corona så det kanske var ett speciellt undantag. Då låg apporteringen sist, man fick lägga sin apport på en stol när man kom in och sen hämtade inför sista momentet som var apport och sen stoppa på sig apporten och gå ut. Detta pga att ts inte skulle behöva röra alla apporter. Bra tänkt tycker jag.
 
Jag har varit med om ändrad ordning även i startklass men det var pga Corona så det kanske var ett speciellt undantag. Då låg apporteringen sist, man fick lägga sin apport på en stol när man kom in och sen hämtade inför sista momentet som var apport och sen stoppa på sig apporten och gå ut. Detta pga att ts inte skulle behöva röra alla apporter. Bra tänkt tycker jag.

Ja, det känner jag till att man gjort. :) Tycker det varit vettigt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 737
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
438
Senast: Myrten
·
Juridik & Ekonomi I samband med en operation kommer jag att bli sjukskriven c:a 1-2 månader beroende på hur snabbt återhämtningen går. Det känns väldigt...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: enough
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp