Startrekk dressyr? Island?

Fibusen

Trådstartare
Ni som har sånna, hur lång är anläggningsytan ungefär på dressyren (17”), och är ni nöjda med sadeln? Finns det plats för manke?

Startrekk island, är den väldigt flat i sätet? Mer plats för manke där?

Övriga åsikter?

(Söker en för skogsluffs och väldigt simpelt dressyrarbete)
 
Jag har varit väldigt nöjd med min, nu är den dock såld.
Har haft den på två kortryggade kallblod.

Dressyren du har haft? Jag har en vääääldigt komplicerad rygg (eller ja, ponnyn...), kort, svängd, överbyggd.... Dock så har vi lite manke också, så jag blir osäker på om manken kommer få plats.

Jag börjar ge upp bomsadlarna helt nu, men jag vet inte om en bomlös är svaret på alla frågor heller...
 
Dressyren du har haft? Jag har en vääääldigt komplicerad rygg (eller ja, ponnyn...), kort, svängd, överbyggd.... Dock så har vi lite manke också, så jag blir osäker på om manken kommer få plats.

Jag börjar ge upp bomsadlarna helt nu, men jag vet inte om en bomlös är svaret på alla frågor heller...
Ja det är dressyren jag haft.

Min häst hade kort rygg, svängd, bred (cirka 120 grader), normalhög men bred manke, något överbyggd.
Ifall inte Star trekk passar, har du testat Jaguar?

Bomlöst är inte svar på alla frågor. Jag har testat massor som inte passat :)
 
Ja det är dressyren jag haft.

Min häst hade kort rygg, svängd, bred (cirka 120 grader), normalhög men bred manke, något överbyggd.
Ifall inte Star trekk passar, har du testat Jaguar?

Bomlöst är inte svar på alla frågor. Jag har testat massor som inte passat :)

Fått tips om Jaguar av flera, men jag vet inte om den är tillräckligt vid... Även Harry dabbs, cobra, och amerigo, ev även röösli.

Väntar på kontakt från en sadelutprovare, men frågan är hur hennes sortiment ser ut mot hur hästen ser ut! :o Även kontaktat en som förr provade ut sadlar men hade nu pausat pga tidsbrist och säljer bara, och hon behövde fundera och sa själv att det inte var en lätt rygg det där...:nailbiting:
 
Sommar och vinter
 

Bifogade filer

  • 63629A14-1517-4406-8A19-D49319E6F4D9.jpeg
    63629A14-1517-4406-8A19-D49319E6F4D9.jpeg
    474,3 KB · Visningar: 8

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
828
Utrustning Herr häst har breddat sig igen. Min tränare kallar det för lyxproblem att han musklar sig fint men det gör att jag än en gång är i...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: caballus
·
Utrustning Har en häst som jag söker western sadel till. Hon är smaaal över manken/saknar muskler (ska jobbas just för att sätta mer muskler över...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: Digbil
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 335
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp