Startrekk Dressyr

_Zacke_

Trådstartare
Har äntligen hittat en dressyrsadel som ligger bra och stadigt på hästen, som han verkar stortrivas i och som dessutom jag kan sitta i(ingen lätt kombination har det visat sig). Så långt är ju allt bra. Jag oroar mig dock över att den har så extremt smal kanal, känns som att det inte är så bra :down: någon annan här som har en likadan och hur är isåfall kanalen på den? Tänker om det skiljer från olika årsmodeller eller liknande. Har läst mycket om sadeln och inte hittat någon kritik om just detta.
Har en startrekk comfort också som vi är nöjda med men den har ju flyttbara paneler och ger ju inte det här problemet.
684F52DC-02C7-48AA-9677-C7E2D816E42D.jpeg
 
Om det är den modellen med fasta paneler så går den att stoppa om hos sadelmakare. De bör kunna forma bossorna bättre. Min hade 3-4 fingrar mellan bossorna, stoppades om ca 1 gång om året.
 

Liknande trådar

Utrustning Efter att ha letat och letat, provat och provat så hittade jag ÄNTLIGEN en sadel som min känsliga häst verkar trivas bra i, nämligen en...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: caballus
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 624
Senast: Efwa
·
Kropp & Själ Jag tillhör den kategorin av människor som ofta är inne och "tjuvläser" på Buke, men jag har aldrig tagit mig för att författa något...
Svar
6
· Visningar
1 448
Senast: Ramona
·
Western Jag vänder mig till westerneliten på Buke för lite inputs, då jag är helt novis på detta med westernsadlar. OBS: Jag vet att man ska få...
Svar
3
· Visningar
2 905
Senast: Zandrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp