Bukefalos 28 år!

Starttider

eventingmania

Trådstartare
Läste på ringen om det här med starttider till terrängen och att de kan anslås mindre än en timma innan start.

Någon som törs spekulera i varför allt är så krångligt uppe i Sverige när man t.ex i Holland och Belgien vet exakt när man ska rida dressyren, hoppningen och terrängen typ 3-7 dagar innan tävlingarna drar igång? Även i England verkar man ju klara av att leverera starttider i god tid innan tävlingarna börjat.
 
Vet inte hur det är i Holland men i uk bygger inte tävlingarna på så mkt frivilligarbete som här. Det spelar roll. Men visst finns det ryttare o sambos som kritiserar det mesta, undrar om de också är frivilliga nån gång?
 
Allt i Holland/Belgien som handlar om fälttävlan handlar om volontärer och ändå flyter det på. Å andra sidan använder man aldrig frivillighetsklausulen som ursäkt till varför saker inte fungerar som det ska..
 
Fast de flesta tävlingsplatserna i Sverige lägger ju ut listorna i bra tid med både dressyr och terrängstarter. Preliminära dock, men tycker sällan de ändrar så mycket.
 
Fast de flesta tävlingsplatserna i Sverige lägger ju ut listorna i bra tid med både dressyr och terrängstarter. Preliminära dock, men tycker sällan de ändrar så mycket.

Precis. Jag ser det inte som något problem utan mer som ett undantag det som skedde. Dom hade väl en ny organisation i år efter att haft uppehåll nått år.
 
Precis. Jag ser det inte som något problem utan mer som ett undantag det som skedde. Dom hade väl en ny organisation i år efter att haft uppehåll nått år.
Ja, jag har aldrig varit med om att det har varit så som det var i Örebro i helgen. De hade problems med det mesta i list- och resultatväg.

För er som inte var där så var det annonserat i RM att terrängen skulle starta "ca 14.45" och sedan dök det inte upp några listor eller någon starttid för 100-klassen förrän kl 14.11 - och då framgick det att första start var kl 14.30 :meh:
Och dessutom fick 90-klassen listor där tiderna var en timme fel.
 
Qwert verkar ju ha koll på läget..... Synd att ingen vet vem det är.... Och på vilket sätt för du sporten framåt ? Snälla säg vem du är. Du verkar ha mycket och viktig information. PM ifall du ej vill säga vem du är här.
 
Vet inte hur det är i Holland men i uk bygger inte tävlingarna på så mkt frivilligarbete som här. Det spelar roll. Men visst finns det ryttare o sambos som kritiserar det mesta, undrar om de också är frivilliga nån gång?

Frågeställaren i det specifika fallet med respektive sambo är iaf väldigt mycket frivillig.
 
Ja, jag har aldrig varit med om att det har varit så som det var i Örebro i helgen. De hade problems med det mesta i list- och resultatväg.

För er som inte var där så var det annonserat i RM att terrängen skulle starta "ca 14.45" och sedan dök det inte upp några listor eller någon starttid för 100-klassen förrän kl 14.11 - och då framgick det att första start var kl 14.30 :meh:
Och dessutom fick 90-klassen listor där tiderna var en timme fel.
Tack för klargörandet :up: verkar ju varit en mupporganisation just vid det här tillfället :down:

I övrigt (för mig) är det fortfarande en helt absurt kort tid som angetts i reglementet som språkpolisen och gudarna liksom glömde bort.. :banghead:
 
Jag gillar inte en del mönster i vad som skrivs om tövling sr arrangörer etc etc. Inte Heller förtjust i vilka namn som liksom plötsligt hoppar fram som kandidater som förbundskaptener. Hur jag för sporten framåt? Genom att inte bara ta betalt tränare
Qwert verkar ju ha koll på läget..... Synd att ingen vet vem det är.... Och på vilket sätt för du sporten framåt ? Snälla säg vem du är. Du verkar ha mycket och viktig information. PM ifall du ej vill säga vem du är här.
 
Blev avbruten. För sporten framåt på mitt sätt. Gillar inte det gnäll som är och har varit på flera tävl i år. Hjälp till istället snart är det ingen som arrangerar tävlingar. Annars blir et proffs tävlingar där en start kostar över 7000.
 
Jag gillar inte en del mönster i vad som skrivs om tövling sr arrangörer etc etc. Inte Heller förtjust i vilka namn som liksom plötsligt hoppar fram som kandidater som förbundskaptener. Hur jag för sporten framåt? Genom att inte bara ta betalt tränare
Öh?
 
Läste på ringen om det här med starttider till terrängen och att de kan anslås mindre än en timma innan start.

Någon som törs spekulera i varför allt är så krångligt uppe i Sverige när man t.ex i Holland och Belgien vet exakt när man ska rida dressyren, hoppningen och terrängen typ 3-7 dagar innan tävlingarna drar igång? Även i England verkar man ju klara av att leverera starttider i god tid innan tävlingarna börjat.


Jag får väl svara för Örebros räkning.
Organisationen var inte ny, så vi kan tyvärr inte "försvara" oss på det sättet.
Det som hände är beklagligt, men vi kan ju tyvärr inte ha det ogjort.
Vårt datasystem gjorde så att vi såg resultaten, men vi fick inte ut det online.

Jag såg dessvärre inte så mycket banhoppning, men uppfattade att tidsfelen hade korrigerats efter hand.
Vi får väl hoppas att våran kaotiska tävling gör att andra arrangörer har bättre framförhållning än vad vi hade.

Det var med största sannolikhet våran sista fälttävlan, så vi hoppas att det kan komma nya arrangörer i Mellansverige.
 
Jag får väl svara för Örebros räkning.
Organisationen var inte ny, så vi kan tyvärr inte "försvara" oss på det sättet.
Det som hände är beklagligt, men vi kan ju tyvärr inte ha det ogjort.
Vårt datasystem gjorde så att vi såg resultaten, men vi fick inte ut det online.

Jag såg dessvärre inte så mycket banhoppning, men uppfattade att tidsfelen hade korrigerats efter hand.
Vi får väl hoppas att våran kaotiska tävling gör att andra arrangörer har bättre framförhållning än vad vi hade.

Det var med största sannolikhet våran sista fälttävlan, så vi hoppas att det kan komma nya arrangörer i Mellansverige.

Men nej, verkar ju vara en superfin tävlingsplats!
 

Liknande trådar

Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 319
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 214
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 479
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 121
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp