Statiska täcken

A

Alvia

Är det någon som har erfarenhet av hur man kan göra för att inte ge sin häst en elchock varje gång man ska ta av täcket? :confused:

Alltså min pålla är fr o m idag livrädd för mig när jag ska täcka av henne eftersom täcket el pållan är statisk. :eek: Vilket resulterar i att min dräktiga elrädda pålla får en ½ miljon elstötar så fort jag tar i henne. Är det hon, täcket eller jag som är strömförande? :cry:

Vad göra? :confused: Spruta pälsglans över hela pållan?? :confused: Har aldrig varit med om detta och jag har provat med flera olika täcken med samma resultat! EL!!!! :eek: :eek:

Tacksam för förslag snarast!

//Exiting Flame gnm Alvia
 
Sv: Statiska täcken

Mitt nya fynd:Vinylhandskar,du vet såna man har inom vården,tunna,vita.Funkar skitbra!!! :bump:

Sen har det ju med täcke,kläder bla bla bla att göra,men ta på ett par såna handskar & du slipper :eek:
 
Sv: Statiska täcken

haha jag har samma problem fast tvärtom det e ja som får alla el stötar och hon får inga *tur det*
Måste vara jobbigt att hon har blvit så rädd tyvärr så tror ja nte att det finns nått att göra täcket e väll el laddat ja tror inte att det e du som e "laddat" utan täcket
 
Sv: Statiska täcken

Alvia skrev:
Är det någon som har erfarenhet av hur man kan göra för att inte ge sin häst en elchock varje gång man ska ta av täcket? :confused:

Alltså min pålla är fr o m idag livrädd för mig när jag ska täcka av henne eftersom täcket el pållan är statisk. :eek: Vilket resulterar i att min dräktiga elrädda pålla får en ½ miljon elstötar så fort jag tar i henne. Är det hon, täcket eller jag som är strömförande? :cry:

Vad göra? :confused: Spruta pälsglans över hela pållan?? :confused: Har aldrig varit med om detta och jag har provat med flera olika täcken med samma resultat! EL!!!! :eek: :eek:

Tacksam för förslag snarast!

//Exiting Flame gnm Alvia
Jag kan aldrig använda fleecetäcken på min häst då blir han en glödlampa :crazy: Så jag brukar bara använda bomullstäcken och det brukar fungera på honom....
 
Sv: Statiska täcken

Fleecetäcken på en rakad häst kan ge otroliga elchocker.
Testa att tvätta täcket med sköljmedel (parfymfritt) det gör jag och mina täcken sprakar aldrig. :banana:
 
Sv: Statiska täcken

Täckena jag använder nu är bomull.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp