Steel Joint

M

maisan

Finns det nån här som ger det till sin häst? Och har ni märkt ngn skillnad på hovarna? ger ni ngt mer än Steel Joint eftersom det inte innehåller tillräckligt av tex b- o e-vitamin?
Funderar på att börja med det eftersom min pålle har dålig hovkvalitet o stela leder.

Sv: Steel Joint

Fodrar inte med det själv, men vill bara påpeka att det innehåller väldigt mycket kalk och lite fosfor. Tänk på att hålla koll på kvoterna där! :)

Sv: Steel Joint

Jag fodrar inte med det själv men vet två som gör det. Den ena har ett halvblodssto som haft dåliga hovar, hon har märkt stor skillnad på några månader. Min andra kompis har 8 ponnyer i varierande ålder hon ger steel joint till alla (föl, unghästar, fölston). Hon ger det till de yngre för att de ska vara bra under uppväxten och till fölstona pga lederna, det ena stoet har blivit klart förbättrat i sina leder! Vet inte vad halvblodet får i övrigt. Men ponnyerna får havre, kornkross, lusern, betfor, olja, vitaminer.

Liknande trådar

Ridning Vilka alternativ till järnskor borde jag titta på? Mitt sto har alltid gått med järnskor, sista åren också med sula. Detta efter en...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 988
  • Artikel
Dagbok Nu har Ariel (mitt sto som fick föl i april) gått ur den höglakterande fasen. Visst krävs det fortfarande mer foder än när hon är...
Svar
10
· Visningar
787
Senast: corzette
·
Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
Svar
9
· Visningar
407
Senast: SiZo
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
0
· Visningar
1 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Soffa i skinn eller tyg