Steel Joint

M

maisan

Finns det nån här som ger det till sin häst? Och har ni märkt ngn skillnad på hovarna? ger ni ngt mer än Steel Joint eftersom det inte innehåller tillräckligt av tex b- o e-vitamin?
Funderar på att börja med det eftersom min pålle har dålig hovkvalitet o stela leder.
 
Sv: Steel Joint

Fodrar inte med det själv, men vill bara påpeka att det innehåller väldigt mycket kalk och lite fosfor. Tänk på att hålla koll på kvoterna där! :)
 
Sv: Steel Joint

Jag fodrar inte med det själv men vet två som gör det. Den ena har ett halvblodssto som haft dåliga hovar, hon har märkt stor skillnad på några månader. Min andra kompis har 8 ponnyer i varierande ålder hon ger steel joint till alla (föl, unghästar, fölston). Hon ger det till de yngre för att de ska vara bra under uppväxten och till fölstona pga lederna, det ena stoet har blivit klart förbättrat i sina leder! Vet inte vad halvblodet får i övrigt. Men ponnyerna får havre, kornkross, lusern, betfor, olja, vitaminer.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: super
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 284
Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 834
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Sitter och funderar på att börja ge mina grabbar tillskott innehållande hampafröolja Det finns ju ett välkänt N'trilon. dyrt som satan...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp