Stegräkning som inte fungerar

Wille

Trådstartare
I min telefon har jag både Pedometer - stegräknare samt Samsung health. Båda räknar steg, men nu tycks det inte fungera med någon av apparna. Igår gick jag långt, men fick ihop mindre än 2000 steg. Det är inte rimligt. Min egen uppskattning är typ 8000 steg. Vad är det som gör att det inte fungerar?
 
Kan det vara så att telefonen har någon systemuppdatering som ligger och väntar? På min mans Samsung kan appar sluta funka som de ska då.
Jag antar att du provat starta om telefonen?
 
Vissa steg-appar behöver man också ställa in känsligheten hos. För att hitta ett läge där den registrerar steg men inte annat.
 
Ibland har jag haft problem med stegräknare i mobilen om telefonen legat i t ex en jackficka och därmed inte känt av mina steg så tydligt. Det funkar mycket bättre att ha den i en ficka på benet eller i en sån där tight "midjeväska" som egentligen bara består av stretchigt tyg med dragkedja och spänne runt midjan
 
Kan det vara så att telefonen har någon systemuppdatering som ligger och väntar? På min mans Samsung kan appar sluta funka som de ska då.
Jag antar att du provat starta om telefonen?
Kanske. Jag har inte provat att starta om telefonen. Ska göra det.
Vissa steg-appar behöver man också ställa in känsligheten hos. För att hitta ett läge där den registrerar steg men inte annat.
Jag har ställt in känsligheten och tidigare har det fungerat.
Ibland har jag haft problem med stegräknare i mobilen om telefonen legat i t ex en jackficka och därmed inte känt av mina steg så tydligt. Det funkar mycket bättre att ha den i en ficka på benet eller i en sån där tight "midjeväska" som egentligen bara består av stretchigt tyg med dragkedja och spänne runt midjan
Det är just i ett sådant midjebälte jag förvarar mobilen.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har timpris och följer detta med stort intresse. Har en app som berättar vad jag förbrukat ner på timmen. Torsdag och fredag hade...
Svar
12
· Visningar
854
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 792
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 580
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp