Bukefalos 28 år!

W

Why

Mitt fyra åriga sto har under en tid varit stel i bakdelen, ingen hälta utan bara stapplig. Inte kunnat rida pga av detta. I veckan nu var jag iväg med henne på klinik. Gjorde böjprov och tog prover mot fästingar och musklerna. Vetrinären tyckte hon såg fräsch ut och hon var inte stel när vi var där. Proverna visade inget och böjprovet klarade hon. Så nu ska jag testa att sko henne runt om. Något som varit med om att det inte känts bra men inget fel hittats?
 
Sv: Stel

Jadå och det kan ta tid att hitta det eventuella felet. Det tog 4år att hitta felet på min föredetta häst. Snacka om att jag kände mig dum när felet hittades. Jag hade både veterinärer o equiterapeuter som tittade på honom den tredje equiterapeuten hittade felet, ska väll säga att jag aldrig va på klinik med honom för det felet, han hade vridet bäckenben, efter det blev det aldrig den stela känslan igen. Så sluta inte leta, gå på din känsla o leta vidare.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 324
Senast: Lutten
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 753
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 276
Senast: MiniLi
·
Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
3 842
Senast: Ida94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp