Stela muskler, insida lår bakben

Aifos

Trådstartare
Hej jag har en äldre häst som efter att ha haft ont i framhovarna i perioder under höst/vinter blivit extremt stel och spänd insida lår på båda bakbenen. Hon har även varit spänd över ryggen men det löstes enkelt med två akupunkturbehandlingar. Insida lår verkar dock just akupunktur inte bita på. Jag behandlar dagligen med liniment, radital, som masseras in med borste. Massera lite djupare med händerna går inte, inte alls skönt tycker hon och sparkar. Finns det någon där ute som vet vad som skulle kunna fungera på just det här problemet? Det är ju en djungel med behandlingar som finns till häst nu. Grundorsaken, dvs hovproblemen är lösta.
 
Hej jag har en äldre häst som efter att ha haft ont i framhovarna i perioder under höst/vinter blivit extremt stel och spänd insida lår på båda bakbenen. Hon har även varit spänd över ryggen men det löstes enkelt med två akupunkturbehandlingar. Insida lår verkar dock just akupunktur inte bita på. Jag behandlar dagligen med liniment, radital, som masseras in med borste. Massera lite djupare med händerna går inte, inte alls skönt tycker hon och sparkar. Finns det någon där ute som vet vad som skulle kunna fungera på just det här problemet? Det är ju en djungel med behandlingar som finns till häst nu. Grundorsaken, dvs hovproblemen är lösta.
Hej, undrar hur det gick och hur du kom tillrätta med problemet fast det är ett tag sedan. Jag har en 23-årig valack som har ont insidan lår, spänd stel och har kommit tillrätta med hovproblem. Det började med en hovslagare som felverkat, nu har jag en som arbetar med hovens vinklar så det är inga problem, men hästen hann få skador på kroppen. Full utredning av veterinär. Saken nu är den då hästen går i hage, ensam, är att han älskar att rulla sig och gör sig illa med allt bensprattel. Nu igen, insidan lår som är väldigtöm samt en svullnad. Vet inte vem jag ska ta hjälp av, är det vila som gäller?
 
Hej jag har en äldre häst som efter att ha haft ont i framhovarna i perioder under höst/vinter blivit extremt stel och spänd insida lår på båda bakbenen. Hon har även varit spänd över ryggen men det löstes enkelt med två akupunkturbehandlingar. Insida lår verkar dock just akupunktur inte bita på. Jag behandlar dagligen med liniment, radital, som masseras in med borste. Massera lite djupare med händerna går inte, inte alls skönt tycker hon och sparkar. Finns det någon där ute som vet vad som skulle kunna fungera på just det här problemet? Det är ju en djungel med behandlingar som finns till häst nu. Grundorsaken, dvs hovproblemen är lösta.
En ryktskrapa med gummipiggar kanske? Blir lite mer massage än med en borste, men inte lika mycket som när man masserar med händerna. Jag har inte träffat en häst hittills som inte gillar att få massage med en sån.
 

Liknande trådar

Hästvård Oron och ångest växer i mig. Jag tror det är något fel på min häst....igen! :( Jag köpte mitt sto i maj förra Året. Ett 10-årigt...
Svar
15
· Visningar
8 442
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 138
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 980
Senast: Alexandra_W
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 399
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp