Stela tyglar

B

**BORTTAGEN**

Köpte ett par ursnygga tyglar (vävribb) för ett (bra) tag sedan. Passade kanon till mitt träns. Saken är att de fortfarande efter ca 5 mån. är stela som satan.
Den delen över där jag har händerna står rätt upp :mad:(skulle jag ha tillräckligt korta tyglar så skulle dom fan peta mig i näsan :mad:)
Konstant.
Jag trodde de skulle mjukna upp eftersom men nu tappar jag snart tålamodet då dom är så irreterande.
Vill gärna ha dom då dom är snygga och var rätt dyra, men snart så återgår jag till mina gamla invanda fula tyglar :crazy:
Har smort in dom massor men dom verkar inte mjukna upp för det...
Finns det något mer man kan göra eller är det bara att ge upp?
 
hade ett par som var assela.. la dom i vatten o gnugga in dom mä tvål..sen smörjde j dom.. å då ble dom super..men jag antar at du menar såna mä tyg (inte tyg men nästan)??
 
Ja dom är typ tygaktiga.
Jag har funderat på att både stoppa dom i tvättmaskinen med en dunk sköljmedel och att sänka dom i en hink med smörjmedel :crazy: :devil:
Kanske ska man dränka dom i en balja då?
Dom kan ju knappast bli med oanvändbara än vad dom redan är... :crazy:
 
hhe..mina blev helt ok..mjuka..men n är dom typ förstörda..efter gasnka hårt slitage av hästen(han lbiter på dom :crazy:)
 
:crazy:
Ja mina biter då inte på tyglarna.
Fast det kanske också mjuknar upp dom :cool:
 
Undrar om man kan lägga dom i vatten med matolja :idea: :)
Det rekomenderas för läder .Bara en fundering. :
 
Sv: Stela tyglar

Om dom va dyra så borde dom faktiskt ha blivit mjuka nu. Dåligt att de inte har det. Var vad det för märke?( Så att jag inte gör samma misstag)
 
Sv: Stela tyglar

Kan du inte gå/ringa till affären och fråga om de verkligen ska vara så stela... verkar ju inget vidare om de dessutom var av det dyrare slaget.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 868
Senast: MulleMonster
·
R
Hoppning hejsan. allt är en lång historia, men får lov att göar den så kort som möjligt. jag fick hem min häst i september förra året, då var...
Svar
12
· Visningar
1 389
Senast: flugskit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp