Bukefalos 28 år!

Stelt idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag red G på ridbanan igår då jag inte kände för att ge mig ut i skogen i mörkret. Det är rätt mycket snö kvar men det finns några upptrampade spår som går bra att rida på.

När jag skulle trava, tog G galopp istället. Jag jobbade vidare i skritten och provade sedan att trava igen men det blev samma sak. Jag tror att jag bara kunde få honom att trava en gång under passet och tillslut drog han en repa längs långsidan och jag fick mig en flygtur. Snön dämpade fallet bra och jag slog mig inte men det har varit lite stelt i nacken idag.

Hm, han var lite studsig förra veckan också och jag tror att det har en viss betydelse att jag numera rider på kvällen och han hinner bara äta ett kilo hö före ridningen. Hungrig och grinig häst kanske och som dessutom rids för lite? Jag vill ju inte proppa i honom en massa mat före ridningen, dels för att det inte är så hälsosamt plus att det tar tid för honom att äta upp det och jag vill inte rida för sent.

Det kanske finns andra orsaker till hans studsighet också så jag och ägaren får snacka vidare om det hela.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 402
Senast: tuaphua
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte skriva lite om anorexi idag. Men först så vill jag säga tack till alla som har kommenterat saker och så och att jag vet att...
2
Svar
21
· Visningar
2 966
Senast: Shaggy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har av någon okänd anledning blivit en fegis i ridningen. Fart känns plötsligt läskigt. Kanske beror det på att jag blivit gammal på...
Svar
6
· Visningar
1 252
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen är veckan slut igen. Det har varit en rätt intensiv vecka. I tisdags red jag vita ponnyn, i onsdags red jag ridlektion på brun...
Svar
9
· Visningar
1 205
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp