sten i bajset

Ï

ïcatanten

Min lilla Nike har varit lite lös i magen till och från i några dagar. Det började i fredags kväll, i lördags och söndag förmiddag var det normalt, men i söndags kom det tillbaka igen. Under hela dagen igår bajsade hon bara en gån kl 6 på morgonen. fram tills idag ca kl 6. då hade hon en 1x1½ cm sor sten i avföringen. Ja nu har den ju iaf kommit ut, men kan det vara skadligt ändå?
 
Sv: sten i bajset

Var det en mjuk eller vass sten?
Om det var t ex krossad singel kan det vara lite lurigt då de kan vara vassa kanter på dem som kan skada tarmen, men var den hyffsat mjuk och rund i formen är det nog ingen fara.
 
Sv: sten i bajset

ok:) det vet jag inte för det va min sambo som va ute med henne då.
Men hon verkar rätt pigg nu iaf:) hur i all världen kan man svälja en hel stn :Dhaha
 
Sv: sten i bajset

Hundar kan tugga i sig det mest otroliga.
Min hund svalde ett öra från en latexgris en gång. Örat var kanske 5x5cm och kom ut helt :crazy:
 
Sv: sten i bajset

Jag tror inte det är nån fara med stenen. En av mina kineser roade sig med att äta upp en halv grusgång med singel i höstas (han var lös ute på gården), han kräktes upp en del och fick rätt ont i magen. Gav honom en burk sparris och då kom resten av stenarna ut inlindade i det och han verkade inte ha tagit skada av stenarna, men det är klart att man kan vara lite uppmärksam efteråt ändå.
 
Sv: sten i bajset

Du vet ju inte om det är fler stenar kvar i tarmen. Boka tid för röntgen.
 
Sv: sten i bajset

Din hund hade tur..

Min rottis/dobberman,numera död,käkade sten,vi såg det aldrig,men tydligen något han sysslade med i stallet..Folket där tyckte det var kul att kasta sten som han sen hittade,men vi spg aldig att han svalde! Sen blev det lite maniskt med sten..

En dag så blev han fruktansvärt dålig,41 i feber,och kunde ej stå upp och ganska borta,vi fick bära 60 kg hund ner för tre våningar och ut till bilen!

Det var sönkväll,så det blev Strömsholm! Lite klämma och känna och sen röntgen av mage..

Det fanns 32 stenar i hans mage av olika storlekar,och de var inte speciellt små nån av dom!

Hans mage blev aldrig riktigt bra efter det,ofta blod i avföringen el diareer osv!
En av anledningarna till att han avlivades senare!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 164
Senast: iNTOHiMO
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
719
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
785
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp